דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / במה אשמים היהודים?

במה אשמים היהודים?

אומות העולם דורשים מאיתנו, שלא במודע, את השיטה הקבלית. זה התחיל עוד בבבל העתיקה, כשהתנתקנו מהשאר על ידי שיטת הקיום שלנו, ראיית מבנה העולם, המטרה שלו.

התחלנו לתפוס את המערכת של הטבע מתוכנו, כפי שהיא באמת, והתחלנו להרגיש שבטבע נמצאים שני כוחות מנוגדים: חיובי ושלילי. שני הכוחות נובעים ממקור אחד, אבל ביחס אלינו הם מתעוררים כנפרדים. ואנחנו יכולים לעבוד איתם כשאנחנו משיגים בעזרתם את החלק של הטבע שנסתר מאיתנו, שנקרא העולם העליון, מערכת ההנהגה, ולהיכנס לתוכה כדי שנשפיע עליה על ידי הפעולות ההדדיות שלנו. והיא כבר משפיע על כל העולם.

אבל כאן מתעוררת בעיה: אם אנחנו משפיעים בצורה נכונה על כל מערכת ההנהגה והיא משפיעה על העולם, אז אנחנו כביכול מברכים את כל האנושות. אבל אם אנחנו משפיעים עליה בצורה לא נכונה, לא מתחברים מספיק בינינו, אז בסופו של דבר אנחנו משפיעים לרעה על העולם. במילים אחרות, מתברר שאנחנו "מנהלים את העולם".

הערה: מכאן שהשפעתם של היהודים על העולם אינה מתממשת באופן ישיר, אלא דווקא דרך השפעה על הכוח העליון?

תשובתי: לאף אחד לא חשוב כיצד היא ממומשת, העיקר הוא שאומות העולם מרגישים את התלות שלהם ביהודים, ואת זה הם לא יכולים לסבול! ואם רע להם, אז אנחנו אשמים! וכאן נוצר מקור השנאה, מאחר והעולם נמצא במצבים נוראיים. ותמיד היהודים אשמים בזה, מפני שיש להם את האפשרות להשפיע על העולם דרך כוח עליון שאינו מובן להם: אין לו דמות, אי אפשר לתפוס אותו, אי אפשר לשדל אותו, אי אפשר להקריב לו קורבן, אי אפשר לעשות איתו שום דבר.

אז איך אפשר לפחות איכשהו להסתדר? בשום צורה!

המשך יבוא…

מתוך תוכנית הטלוויזיה "על החיים שלנו" מס' 6, 4.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest