דף הבית / חינוך, ילדים / בלי לומר מילה, אמרת הכול

בלי לומר מילה, אמרת הכול

שאלה: האם מותר לומר לאנשים שאותם אנחנו רוצים למשוך ללימוד של השיטה האינטגרלית, שבעזרתה הם ימצאו איזון מהלְחצים?

תשובתי: אפשר לכנות את זה איך שרוצים, אבל כאשר אנשים באים, אז צריך מייד להושיבם בעשיריות, ובמשך 5 – 10 דקות לשאול אותם שאלות קטנות כדי שביניהם תופיע איזו זרימה. השאלות מסתובבות כמו כדור ברולטה, ואנשים מתחילים להרגיש שביניהם כבר "מסתובב" משהו, נוצר איזה קשר. אני מאמין רק בזה.

תיתנו לטבע לעבוד! הרגשות אינם תופסים ומבינים מילים. האוזניים בקושי תופסות אותן, הראש למעשה לא מעבד שום דבר, והלב בכלל לא מגיב! המרצה אומר משהו מעל הבמה ושידבר.

תתנו לאנשים להיות לא סתם אמפאטיים, אלא המולידים של כל מה שאתם רוצים להעביר להם. אתם צריכים לבנות את הלימודים, את ההכשרה בכזאת צורה, כדי שהם בעצמם יגיעו למסקנות מבלי שישמעו מכם אף מילה.

תחלקו את ההרצאה שלכם לחלקים, תתנו לכל חלק כותרת ותעבירו אותם לכאלה צורות, כדי שהם בעצמם יאמרו את כל מה שרציתם לומר להם. במקום הביטוי "קיימת דעה", תשאלו אותם שאלה שעליה הם יחפשו ביחד את התשובה, לפי כללים מסוימים, וממה שייצא תמשיכו לעבוד הלאה. אתם מתארים לעצמכם איזה ניסיון הם ירכשו?!

מבלי לומר מילה אתם מביאים אותם לגילוי של החסרונות שלהם עצמם. מה גם, שהם בעצמם מגלים אותם בתוכם, אבל ביחס טוב, מתוך מצב של שלמות גבוהה שאותה הם השיגו ביניהם.

לא אתם הם אלה שמראים להם את המינוס, אלא הם בעצמם רואים את מצבם כשלילי מתוך הפלוס שאליו הם עלו. כלומר, בהם כבר קיימות שתי תכונות, חיובית ושלילית, שאותן הם מגלים בתוכם.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 20.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
יחד להוציא חוקות אינטגרליות
מוליך של האנרגיה האינטגרלית
פרופסור, זה נשמע טוב?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest