דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכנס יש מקום לכל אחד

בכנס יש מקום לכל אחד

2012-03-25_768_w.jpg

שאלה: בכנסים, במיוחד באמריקה, ישנם אנשים שעומדים בצד ולא מתחברים בקלות. מה גם, שהם יודעים מראש שיעבירו שלושה ימים בלהישען על הקיר, וזה מפריע להם להחליט לגבי ההגעה לכנס. מה אתה יכול להמליץ להם? איך אנחנו יכולים לעזור להם מצידנו?

תשובתי: אני ללא ספק ממליץ להם להגיע ולהתכלל, עד כמה שיכולים. נאמר: "חנך הנער על פי דרכו". אנשים שקשה להם במיוחד להתחבר למעגל, ימצאו זה את זה, ויכול להיות שירכיבו מעגל נפרד משלהם, ובתוכו יכול להיות שמישהו יעורר אותם קצת.

אל תתנגדו לכנס, אל תכפו אותו על עצמכם. לכל אחד יש שם מקום. כי כולנו הרי שונים, ובכל מקום יש אנשים שאינם מסוגלים להתחבר עם האחרים. הם יושבים בצד, שומעים, שוקעים בתוך עצמם, או להיפך, עושים יותר מידי רעש. הם עדיין לא מרגישים לאן הם הגיעו, במה נכללים, הקצב הפנימי שלהם עדיין לא משותף עם כולם, האופוריה או ההסתגרות שולטים בהם…

רוב החברים שלנו כבר יודעים ומבינים את השיטה, הם פחות או יותר עובדים בצורה עקבית על ההתקדמות, חווים עליות וירידות בדרך. אם האדם באמת מרגיש שהוא מנותק מהזרם הכללי, שמכוון למטרת הבריאה, אז כדאי לו במיוחד להגיע. כי זה הסימן שבינתיים הוא עובר מצבי הכנה מיוחדים, והשפעת הסביבה תעזור לו בזה. אני מאוד ממליץ להירשם.

בכללות, המצב הוא כזה. יש יחידי סגולה עם ניצוצות מיוחדים. כך הם נבראו, כאן העניין הוא לא בגבורה או בחולשה של מישהו. העיקר זה לממש את מה שטמון בך. פשוט תבצע את התפקיד שהטבע הטיל עליך, ובסופו של דבר, אם כל אחד משקיע את המאמצים הסגוליים המיוחדים שלו, כולנו נהפוך להיות באמת שווים, ללא שום זכר של ההבדלים הקודמים.

בסופו של דבר, כולם מבצעים עבודה שווה בכל התחומים. פשוט איננו מבינים עדיין, עד כמה המערכת הכללית היא שלמה.

אבל בדרך יש בינינו הבדלים: אנשים מסוימים מבצעים תפקידים מיוחדים, יש להם כאילו היסטוריה משלהם, התפתחות משלהם, ובהתאם לזה, צריך לגלות כלפיהם יחס מיוחד. הם לא נראים כמו האחרים, לעליות ולירידות שלהם יש צורה אחרת, הם מתנהגים בצורה אחרת בחיצוניות ועוברים מצבים פנימיים אחרים, בניגוד לכל הגיון של העולם שלנו.

בדומה לכך, שבחברה מדעית או פילוסופית ישנם גאונים "לא מהעולם הזה". לא מעט אנשים חכמים גילו תכונות "לא רגילות".

אז אצלנו זה עוד יותר בולט. אבל דווקא לאנשים כאלה חשוב להיות בחברה. כי אנחנו ביחס אליהם, כמו האנושות ביחס אלינו.

הניצוצות שבלב גם כן מתחלקים לשני חלקים: גלגלתא ועיניים ואח"פ. ואלה מאיתנו ששייכים לגלגלתא ועיניים הם מיוחדים. לפעמים הם מרגישים סלידה חזקה כלפי החברה, ודווקא להם כדאי בכל זאת להגיע לכנסים. אפילו שאין להם שום נחיצות להתערבב עם החברים, בכך שמסתכלים עליהם כמו על כל האנושות, אך בכל זאת זה הכרחי.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, "וייגש אליו יהודה", 22.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אמריקה מדרום לצפון
לרכוש את עולמך בין רגע
לא מהעולם הזה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest