דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / בכל גרגיר חול מסתתר אין סוף

בכל גרגיר חול מסתתר אין סוף

laitman_42_70.jpg

זוהר: פרשת בהעלותך, אות י"ג: כמה חביבים הם דברי תורה, שבכל מלה ומלה יש סודות עליונים, והתורה כולה נקראת עליונה… כי התורה שהיא כלל עליון, אע"פ שיוצא ממנה סיפור אחד פשוט, ודאי אינו בא להראות על סיפור ההוא, אלא להראות דברים עליונים וסודות עליונים. ולא ללמד על עצמו יצא, אלא ללמד על הכלל כולו יצא.

בעולם שלנו בעזרת אנליזה וסינתזה אנחנו יכולים לחלק את השלם לחלקים וללמוד כל חלק בנפרד. אבל ברוחניות, כמו בתמונה הולוגרפית, כל חלק מכיל בתוכו את העולם כולו, ורק כלפי האדם זה נתפס כחלק. לכן אנחנו צריכים תמיד להשתוקק לכלל, וגם כשנשיג פרט קטן, עלינו להבין שהכל נמצא בו.

ההשגה הרוחנית תמיד מצביעה על הכלל, על המקום של התכונה הנלמדת במערכת הכללית. בלי לימוד הכלל אי אפשר ללמוד את הפרט.

בעל הסולם כותב במאמר "הדור האחרון", שאנחנו צריכים ליצור את מדינת הקבלה, בהתחלה בצורה וירטואלית ולאחר מכן פיזית, שם נמצאים כל החלקים של עולם העתידי, השלם והמלא, שלמות קטנה. לכן גם אתר הקבלה שלנו, "קבלה לעם", צריך להיות בנוי כמדינת הקבלה השלמה, ובו יהיה כל מה שנחוץ לחיבור העידן של התיקון. זה יהיה חלק קטן של המציאות החדשה, אך הוא יהיה מלא לגמרי, ובו לא ישכח אף פרט.

רק כלפינו זה יהיה חלק מהמציאות, כל עוד איננו מתוקנים. אך במידת התיקון שלנו, החלק הזה יבלע את העולם כולו ואת כל המציאות, והכול יכנס לתוכה. לא נצטרך להוסיף כלום. הרי בעולם הרוחני הפרט והכלל שווים, ורק לראיה הלא מתוקנת שלנו זה נראה כפרט, בגלל חוסר היכולת שלנו לכלול את השלם. תמיד צריך להבין שלפנינו יש אין סוף.

מתוך שיעור על ספר הזוהר 17.02.2010

רשומות קודמות בנושא:
לך לקראת השלמות
הרוחניות – מערכת אינטגראלית
נבנה ממלכה…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest