דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכלוב של האגו שלך

בכלוב של האגו שלך

שאלה: אדם, בשונה מבהמה, יכול לראות תענוג, לחשב צעדים ולהגיע אליו, בכך שהוא דוחה תענוגים בשלבי ביניים. למה, למרות שיש לו אינטלקט עצום, הוא לא יכול לחשב באופן הגיוני  את המצב של איזון עם הטבע? למה כל הניסיונות ההגיוניים שלו לבנות חברה מאוזנת כל הזמן נכשלים?

תשובתי: מפני שהוא נמצא בטבע האגואיסטי שלו. הוא לא יכול לחשב שום דבר. בכך שאגואיזם אחד מחשב ביחס לאגואיזם אחר, מה הוא מרוויח או מפסיד, בכל מקרה הוא מוצא את עצמו בתוך האגואיזם שלו. הוא לא חופשי! אין לו דרגה שנייה של חופש! מה שהוא מחשיב כחופש, זו אשליה של הימצאות תחת השפעה של כוח חיצוני מאלץ.

שאלה: האם הוא לא יכול לעשות חשבון שאם ישתמש באגואיזם יהיה לי רע?

תשובתי: אנחנו כל הזמן מנסים בצורה כזאת להימנע מצרות. אבל אין זה אומר, שאנחנו חופשיים. אנחנו כל הזמן בורחים ממכות אגואיסטיות: מכאן מקל, משם מקל… וכך מתרוצצים מבוקר ועד ערב. תראה מה מתרחש ברחובות, בחשמליות, ברכבת התחתית, במשרדים, בכל מקום. תסתכל על קן הנמלים הזה, היכן אפשר לדבר כאן על חופש?!

אין חופש. יש אפשרות של בחירה לפי מה שנדמה בכל רגע נתון, במצב הנוח ביותר מכל המצבים האפשריים. זה הכול. אני בוחר מתוך מה שניתן לי, אבל אני תמיד מוגבל. הבורא מאיר לי דרך המצב המתוקן ואילו אני עדיין לא מתוקן. לכן טבעי הדבר, שאני בכלל לא מבין את ההשפעות שלו עליי. לאן הוא מריץ אותי? מה הוא רוצה ממני בכל רגע?! אם אני לא יודע את זה, אז איזו בחירה חופשית יכולה להיות לי?

מתוך שיעור וירטואלי, 12.05.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest