דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכך שמשנים את עצמנו, אנו משנים את העולם

בכך שמשנים את עצמנו, אנו משנים את העולם

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 1

התפקיד שלנו הוא להבין שהטבע הוא אחד ויחיד, גלובלי, ואנחנו הם אלה שצריכים לחבר אותו על ידי התכללויות הדדיות, על ידי הכוונות שלנו. לכן הנושא "אין עוד מלבדו" נובע מתוך האיחוד של הטבע, אין שום דבר חוץ ממערכת אחת יחידה שכוללת בתוכה הכול.

וזה שהיא נראית לנו כמפורדת, זה מפני שאנחנו בעצמנו מפורדים, ולכן אנו רואים את העולם ככזה בהתאם לתנאי, שכל אדם מרגיש אותו בתוכו אך ורק באופן אינדיבידואלי. וזה שהעולם נראה לנו כמפורד, מרוחק באופן הדדי, נמצא בחוסר של קשרים הדדיים זה עם זה, וכך מתגלה בו יותר ויותר עם כל יום שעובר, זה נובע כתוצאה מכך שהאגו שלנו כל הזמן גדל. מה גם, שהוא הוא גדל בתאוצה, בהיפרבולה חדה, אנו רואים כיצד כל שנה, ועכשיו כבר כל חודש, כל שבוע ואפילו כל יום, הכול בעולם משתנה במהירות רבה. וזה משתנה דווקא מפני שבנו מתרחשים אותם השינויים.

הרגשת העולם היא אך ורק באופן אינדיבידואלי. לכן מכאן גם נובעת השיטה של הרגשת העולם הנכונה, אם אנחנו משנים את התכונות שלנו, אנחנו משנים את הרגשת העולם.

בימינו בנושא זה ישנם כבר המון עבודות של פילוסופים, פסיכולוגים, פיזיקאים. המדענים לאט לאט מתחילים להתקרב לאותה הדעה, שהעולם תלוי בהרגשות הסובייקטיביות שלנו, אבל הן כולן זהות. על אף שכל אחד מרגיש את העולם אחרת, כולם מרגישים אותו באופן זהה, מתוך התכונות האגואיסטיות שלנו. אם אנחנו נתקן אותן לתכונות הפוכות, אז ודאי שנרגיש את העולם כאחר, כאינטגרלי ומקושר הדדית. אנחנו לא מתקנים את העולם, אלא את עצמנו.

מכאן נובעת אחת מההנחות של השיטה שלנו: "אל תחשוב על תיקון העולם…". במילים האלה אנחנו מתכוונים לתיקון האדם, האנושות. אז אנחנו נתחיל להרגיש לא רק את העולם, אלא גם את עצמנו בתוכו אחרים לחלוטין. בסופו של דבר התנועה שלנו מהמצב הנוכחי, שנקרא "העולם שלנו", למצב העתידי, שנקרא "עולם אין סוף", זה בסך הכול תיקון פנימי של ההרגשה שלנו את העולם, ולא יותר מזה.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מעבדה לתיקון האגו האנושי
עולם שבו "אין עוד מלבדו"
כל הבריאה על ציר אחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest