דף הבית / חינוך, ילדים / בית ספר – חיים, חיים – בית ספר

בית ספר – חיים, חיים – בית ספר

הבעיה של מערכת החינוך המודרנית היא לא שהיא אינה מכינה יותר או פחות מומחים, ואפילו לא בכך שאינה מחנכת את הילדים. הבעיה היא גדולה יותר: הילדים היום נולדים עם דרישה להתפתחות רוחנית, ולכן הם מלכתחילה אינם רוצים לקבל את מה שנותנים להם, ונשארים עם ריקנות פנימית.

הילדים אינם יודעים מה לעשות עם עצמם, בזים לסובבים מאחר והמבוגרים אינם מסוגלים לספק להם,את מה שהם צריכים. הם בעצמם גם כן אינם יודעים מה הם רוצים, אך הריקנות נשארת. לכן, הם משוטטים ומשתדלים להתמלא במשהו. אין זו אשמתם: הריקנות בהם היא כל כך גדולה, שהם אינם יכולים לעשות עימה דבר חוץ מלסתום אותה. לא יעזור כאן בית ספר יוקרתי, חייבים להבין את מהות הריקנות ולתת לה מילוי.

כשאנחנו מלמדים את הילדים של תלמידי חכמת הקבלה, אנחנו רואים באיזו מהירות וקלות הם תופסים את החומר ומתחילים להשתמש בו בחיים. המבט שלהם מרוכז ומעמיק, הם רואים שהדברים שמלמדים אותם אמיתיים וצודקים. כשהם קולטים את המידע הזה, הם מתמלאים בהבנות רוחניות.

וצורת הלימוד הזאת היא חדשה: קבוצות קטנות שבהם הילדים, יחד עם המדריך, עוסקים בדיונים ובירורים של מצבי החיים שבהם הם נתקלים, והיחסים ההדדיים שביניהם. הם גם השופטים וגם הסנגורים בתהליך הבנת טבע האדם והחברה. עם ארגון כזה של לימוד, המדריך אינו עולה מעל הילדים, אלא עוזר להם ללמוד על החיים. אני מקווה שחינוך כזה יקבלו כל הילדים בעולם.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס "קבלה לעם" העולמי, 10.11.2010

One comment

  1. ובכל זאת זה בעייתי. ילדים רבים הם בעלי בעיות קשב וריכוז. אז לא מספיק שהמורים מפוצצים אותם בלימודים, כאילו יש להם זמן ללמוד את חכמת הקבלה?

    לפחות היה בית ספר שמשלב לימודי השכלה בכמות מוגדרת ולא אובססיבית, לצד לימודי קבלה בצורה שתתאים כמובן לגילאי הילדים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest