דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בית-ספר שלא תרצה לעזוב

בית-ספר שלא תרצה לעזוב

laitman_2010-03-12_9583.jpg

מתוך השיעור מניו-ג'רזי

שאלה: מה התפקיד של החברים שלנו מאמריקה בכנס בניו-ג'רזי כלפי הכלי העולמי?

תשובתי: אני חושב, שמכל המדינות, ארה"ב יכולה להשפיע בצורה היעילה ביותר על העולם. בכל זאת מדובר על מעצמת על, שכולם מחשיבים את דעתה. כל הדרכים של כלי התקשורת העולמיים נמצאות כאן. ההשפעה של אמריקה היא מאוד גדולה.

בנוסף לכך, בעיקר הסביבה – המשבר הנוכחי שממשיך להתרחב ולהעמיק.

לכן, אם אנחנו רוצים להשפיע על העולם, אז האמצעי העיקרי לכך נמצא כאן, באמריקה. חייבים לארגן קבוצה אמריקאית מאוחדת וחזקה, אז אנחנו נישמע ונוכל "להמתיק" את המשבר, כדי שהאנשים יבינו, באיזה מצב הם נמצאים ויגיעו לתיקון במקום להמשיך לסבול סתם מאסונות חדשים.

האנושות היום דומה לילד עקשן, שלא רוצה לעשות את מה שמוטל עליו. ובינתיים, ההורים לא יכולים לוותר לו, כי בזה הרי תלוי כל עתידו. הוא חייב לסיים את בית הספר בניגוד לרצונו, ולכן הוא מרגיש לחץ וצרות, עד שבכל זאת לא יסיים את כל הבחינות שלו.

אלפי שנים אנחנו התפתחנו באופן אגואיסטי. האגו הגדל כל הזמן הגדיל את הלחץ שלו ואנחנו מימשנו אותו באופן רגשי ושׂכלי. הרצונות שלנו הלכו והתחזקו ואנחנו התקדמנו קדימה. אבל עתה מגיע השלב הבא: במקום כוח הקבלה והשנאה האגואיסטי, אנחנו צריכים לפתח בתוכנו כוח נוסף, כוח של השפעה ואהבה.

כדי שאנחנו נרגיש נחיצות בזה, אפשר לשלוח לנו צרות שההדים שלהן כבר מתגלים לנו. כמובן שמדובר על תהליך ממושך, אבל תהליך שמקיף בו זמנית את כל העולם, אמנם בכללות, הצרות האלה נועדו להביא אלינו את הידע על כך שהאגו שלנו סיים את התפתחותו ולא כדאי לחכות ממנו להצלחות נפלאות חדשות.

חוץ מזה, בהיותנו חלק מהעולם, אנחנו לא יכולים לקבל החלטה רק עבור עצמנו. למשל, אם באיזה שהוא מקום טוב עכשיו, אז אנחנו גם נקבל מזה קצת אור, למרות שאנחנו בעצמנו כבר נמצאים במצב די עגום.

אבל איך שלא יהיה, כדאי לנו להבין שהתהליך התחיל ומתקדם קדימה. כל המערכות שלנו מזמן דועכות ואפילו נהרסות. כל מה שהאדם פיתח במשך אלפי שנים, בכך שמימש את האגו ההרסני שלו, מתחיל להתפורר. אבל, למרות שהקריסה כבר החלה למול עינינו, אנחנו עדיין לא תופסים את זה וגם לא מבינים, שאפשר ללכת בדרך אחרת. וכאן מסתתרת כל הבעיה: דרוש מדע, חכמה, שיסביר לנו את המגמות והנטיות הגלובליות.

בטבע ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" קיימת התפתחות אינסטינקטיבית. אין שם בחירה, חשיבה, הכרת התנועה קדימה. ואילו אצלנו הכול הפוך: בשונה משאר חלקי הטבע, אותנו פיתח בכפייה כוח אחד, מדור לדור ובמשך כל חייו של האדם. ואילו עכשיו אנחנו צריכים לקבל כוח שני, בנוסף לכוח האגואיסטי, ולהתחיל לפתח ולשכלל אותו כדי לנהל את החיים שלנו בשתי "מושכות".

כל עוד כוח אחד ניהל אותנו, הוא הקיף את כל העולם שלנו. אבל עכשיו, כשלפנינו מתגלה הכוח השני, אנחנו צריכים לבחור ביניהם, צריכים להחליט איך לעבוד נכון עם שניהם. באופן כזה, לראשונה בהיסטוריה אנחנו מקבלים לידיים שתי "מושכות", יכולים ללכת "בשתי הרגליים", להשתמש בשני הכוחות של הטבע: החיובי והשלילי, כדי לנהל את עצמנו ואותו. זה יאפשר לנו לעלות לדרגת הבורא ולשם כך מעוררים אותנו מלמעלה.

כבר קרוב ל- 50-60 שנה משפיע עלינו הכוח החיובי של ההשפעה, האהבה והאיחוד, שדוחף את ההתפתחות שלנו בכיוון הזה. אנחנו לא שמנו לב למתרחש, אבל בינתיים, לאחר מלחמת העולם השנייה, החלו בצורה יותר אינטנסיבית להיווצר שילובי הקשרים בין המדינות, והעולם כאילו נהפך ליותר "עגול", עם חיבור הדדי בכל חלקיו. דווקא המלחמה היא זו שיזמה את התהליך הזה.

מאז בעולם מתבצע הגילוי של הכוח החיובי. בינתיים השפעתו השתקפה בקרוב בין העמים והמדינות, בכל מיני ערבובים ופעולות הדדיות ביניהם. בסופו של דבר העולם נראה היום מספיק "עגול" ואינטגרלי, אבל האנשים עדיין לא מבינים את המצב שנוצר. כי זה התייצב באופן לא מודע, ללא הבנה והרגשה, אלא בצורה יותר אינסטינקטיבית, תוך כדי אילוץ.

אבל אחר כך בא המשבר הנוכחי, שלמעשה מסביר לנו שאנחנו צריכים לנהל את העולם, צריכים להתאים את המערכות שלנו לשני הכוחות שפועלים בקנה מידה גלובלי.

אנחנו עדיין לא תופסים את זה. מנהיגי העולם, הכלכלנים, הפיננסיסטים, הסוחרים, עדיין ממשיכים לפעול לפי החוקים הישנים. כאן עדיין מורגשת ההתמדה, אבל היא תסתיים, ותוך השנה שנתיים הקרובות אנחנו עוד נרגיש עד כמה רציני ועמוק המשבר העולמי. לא נשארו לנו יותר כוחות כדי להסתיר אותו.

בינתיים כולם מנסים באופן אינסטינקטיבי לכסות, להתעלם מהברור, גם האנשים הרגילים וגם הממשלות. המצב הזה הוא מאוד מסוכן ויכול להביא לפיצוץ. חכמת הקבלה גם מדברת על האפשרות של מלחמת עולם שלישית גרעינית.

ולכן חשוב לנו מאוד להסביר בצורה כמה שיותר פשוטה, נגישה ורחבה על המתרחש, בכל מיני צורות, בכל מיני שפות, לכל אדם ולכולם יחד, מלמעלה ועד למטה, לכל הרוחב, כדי שהאנשים יוכלו לתפוס משהו ולהתחיל לחשוב בכיוון הזה. בזה אנחנו נוכל "להמתיק" את המצב הנוכחי של המעבר, כדי שכולם יבינו שאין ברירה אחרת, אנחנו נכנסנו לתהליך היסטורי מיוחד.

ארה"ב היא המדינה המובילה בעולם, גם בהיבטים החיוביים וגם בשליליים. ולכן כאן אנחנו צריכים לאגור כמה שיותר כוח והשפעה על דעת הקהל, כדי להביא לאנשים את החשיבות על התהליך שהחל.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי" בארה"ב, 10.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התיקון בא מבפנים
לקראת הכנס בצפון אמריקה
ההשתתפות של כולם – ערובה להצלחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest