בית נקי ולב נקי

שאלה: למה לפני חג הפסח נהוג לנקות באופן יסודי את הבית?

תשובתי: המחשבות, הלב של האדם, נקראים הבית שלו. צריך לנקות את הבית הזה, את הלב של האדם מכל המחשבות הרעות ביחס לאנשים אחרים. וזה נקרא ניקיון של פסח.

תנסה לחשוב בכיוון הזה ולתאר לעצמך, מה עלינו לעשות עם כל הרצונות שלנו ביחס לאנשים, לחברה, לקרובים, לשכנים, לבעל או לאישה ובכלל ביחס לכל החיים שלנו. איך אנחנו יכולים לתקן אותם, להופכם לטובים יותר, או לפחות לנקותם מכל הלכלוך?

כי פסח מסמל "מעבר" (פָּסָח) מהמצב האגואיסטי של אהבה רק לעצמי, לאהבת הזולת, כדי לפחות במקצת להתחשב באחרים.

שאלה: למה נהוג לשטוף הכול?

תשובתי : למרבה הצער, לא קיים חומר ניקוי אחר שעל ידו אפשר לנקות את עצמנו מבפנים, חוץ מ"המאור המחזיר למוטב". אם אנחנו שומעים, לומדים, על התיקונים שאותם אנחנו חייבים לעשות בתוכנו, על הרצונות שמהם צריך להיפטר, זה מנקה ומטהר אותנו בהדרגה.

כוח האור, זה האמצעי היחיד שמסוגל לנקות ולטהר אותנו, אבל הוא פועל רק במידה שאנחנו רוצים לתקן את עצמנו. וכדי לרצות זאת, צריך לקרוא על מה שמחכה לנו לאחר שאנחנו מתחברים עם כולם. אז אנחנו מתפטרים מכל הצרות והבעיות ועולים למדרגת התפתחות שבה אין שום רע, שום נזק, אלא רק טוב חסר גבולות. כך מרגיש את עצמו אדם ביציאתו מחוץ לגבולות מצרים. ולכן החג הזה נקרא פסח (מעבר), כשאנחנו כביכול עוברים דרך ים סוף מטבע אחד לטבע שני: מטבע של קבלה לטבע של השפעה.

זה דומה להחלפה מלאה של תוכנת מחשב, כך גם אנחנו צריכים להחליף את התוכנה הפנימית שלנו שמשנה את המבט שלנו על העולם, את כל פרדיגמת החיים. אנחנו מתחילים להביט על העולם דרך משקפיים אחרות לחלוטין.  זה מאפשר לנו לראות כיצד קשר נכון עם אנשים אחרים מביא לנו טוב, והגילוי הזה משנה אותנו. ובכך מסתכמת המשמעות של יציאת מצרים.

שאלה: ולאן אנחנו יוצאים ממצרים?

תשובתי: אנחנו יוצאים ליחסים חדשים, לאיחוד, להשפעה. והודות לאיחוד, לחיבור, אנחנו מצילים את עצמנו מאויבים ויוצאים מגלות לגאולה.

שאלה: יוצא, שהלב שלי עכשיו מלוכלך, אוהב רק את עצמי ודואג רק לעצמי. אבל אם אני אנקה אותו ואתחיל לדאוג לאחרים, אז אראה מסביבי עולם אחר?

תשובתי: כן, זה יהיה עולם שנמצא מחוץ לגבולות מצרים, עולם שאנחנו רואים דרך הקשר שלנו זה עם זה, דרך תכונת השפעה, דרך משקפיים אינטגרליות. במשקפיים האלה אנחנו מתחילים לראות רשת, שמקשרת את כולם יחד. עולם כזה נקרא העולם העליון, מפני שאנחנו מגלים את הכוח שפועל ומשפיע על כולם, רשת שמנהלת את כולנו. נהיה לנו מובן העבר, ההווה והעתיד שלנו, ואנחנו יכולים להתעלות מעל לזמן. אנחנו יודעים מה ייצא מכל הפעולות שלנו.

שאלה: איזו השפעה זה מבצע על חיי היומיום שלנו?

תשובתי: האדם יודע מה קורה ומה יקרה איתו, אם הוא ינהג כך או אחרת. נפתחות כל הסיבות והתוצאות שזה נקרא פקיחת עיניים. הוא כבר לא נמצא בחושך ובחוסר וודאות.

שאלה: ואיך זה משפיע על היחסים שלנו זה עם זה?

תשובתי: אנחנו הופכים להיות מודעים לכל הכוונות העצמיות שלנו ולכוונות של השותף, לכן היחסים ההדדיים שלנו הופכים להיות גלויים לחלוטין, ללא שום עלבונות והסתרות.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 15.3.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest