דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / בית מקדש השלישי ופתרון הבעיה הכלל-עולמית

בית מקדש השלישי ופתרון הבעיה הכלל-עולמית

המעבר דרך המדבר הוא מצב פנימי מאוד קשה של האדם, שמתוכו הוא גדל בהדרגה. המדבר הופך אותו מעבד של הרצון האגואיסטי לבעל הבית על האגו שלו. וכל זה, במשך 40 שנה, 40 הוא מושג מותנה. צעד אחר צעד הוא עובר התעלות מעל לאגו והופך אותו לתכונת השפעה.

לא פשוט לעבור את המדבר, זאת הבעיה של האדם והוא חייב להתגבר עליה. לכן התורה מסתיימת בחציית המדבר וכניסה לארץ ישראל. זהו! יותר לא צריך שום דבר. אנחנו מקבלים כוח שבעזרתו אנחנו יכולים ללכת בצורה נכונה הלאה.

אבל למה בתורה לא נאמר איך להילחם ולכבוש את ארץ ישראל, הרי המרגלים הודיעו שחיים שם שבעה עמים? העניין הוא שזה חסר טעם להילחם נגדם. והיום אנחנו באופן זהה חיים באותו המצב.

אבל ניתנה לנו שיטה, שמסבירה איך לספוג לתוכנו את אור התיקון, אך מעבר לזה לא נאמר כלום. יוצא, שאם הבאת את עצמך למצב של כניסה לארץ ישראל, אז לאחר מכן כביכול עוזבים אותך, מאחר והלאה אתה הולך באופן מדויק בדרך נכונה לכיבוש ארץ ישראל, כלומר השתלטות על הרצון האגואיסטי האמיתי שלך. ועד אז הייתה רק ההכנה, ועכשיו אתה נכנס לתוך הלב האגואיסטי שלך, מתחיל לכבוש אותו, לעכל, לעבד לתכונת השפעה ואהבה.

בזמנו, בנינו את בתי המקדש הראשון והשני, שאחר כך כל אחד מהם נחרב. ועכשיו, לאחר שתי השבירות הללו, אנחנו צריכים להקים את בית המקדש השלישי, כתוצאה משני הקודמים. אבל אין הוא נבנה ביחידות, בתוך עם ישראל, אלא על ידי כל העולם. ולכן הוא בעל עוצמה ונצחיות. בית המקדש השלישי הוא תיקון של הרצון האגואיסטי העולמי, שנברא על ידי הבורא. כל העולם חייב להשתתף בזה. כמו שאמר הנביא יחזקאל: "עמי העולם יישאו את בני ישראל ויביאום לירושלים", כלומר יביאו אותם להכרחיות של בניית בית המקדש השלישי.

שאלה: כלומר, בית המקדש השלישי הוא כבר לא יהודי, אלא כלל-עולמי?

תשובתי: כן, והיום העולם כבר מתחיל להרגיש שכל הבעיות מתאספות לפקעת סבוכה אחת, למשהו משותף: תמשוך בחוט אחד והכול יתפורר, כמו בית קלפים. אם בחלק מסוים של כדור הארץ מופיעה איזושהי בעיה קטנה, אז זה מיד נשמע כהד בכל העולם. כל יום העולם הופך להיות מקושר הדדית, כך שאנחנו מתחילים להבין שצריך לפתור את הבעיה באופן גלובלי, ושאין לנו שום הכנה לזה. התפקיד שלנו, הוא להביא את האנושות להבנה כיצד להיות מוכנה, כדי להתמודד עם המצב שנוצר.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 28.1.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest