דף הבית / חינוך, ילדים / בית הספר הוא הראי של קלקולי החברה

בית הספר הוא הראי של קלקולי החברה

שאלה: כשאנחנו מדברים על חינוך של אנשים מבוגרים, מופיע החשש שהאנשים יתחילו להאשים אותנו שאנחנו מציעים משהו לא מעשי, מנותק מדי מהמציאות.

תשובתי: אני מסכים עם זה לחלוטין. העולם של היום והעולם שאנחנו מציעים הם הפוכים ומנוגדים לגמרי. צריך להביט לאמת בעיניים. זה באמת כך. לא יכולים להיות כאן פיתרונות חלקיים. אני לא יכול לעשות בית ספר שיהיה חצי הומאני וחצי אגואיסטי, כפי שהוא היום.

כאשר ילד קטן מגיע לבית הספר, יכולים להכות אותו, לגנוב ממנו, לעשות איתו כל מה שבא להם, לחייב אותו לכל דבר, להפעיל עליו לחץ ולהחדיר לתוכו כל מיני ערכים. מכריחים אותו להיות כמו כולם, ועוד עם הדוגמאות המגעילות ביותר. הוא מגיע לעישון, לאלכוהול, שלא לדבר על איום הסמים. בית הספר הוא בית ספר של שחיתות, בית ספר של יהירות! מישהו אחד מסיעים במכונית, ומישהו אחר מגיע לשם ברגל…

כל הקלקולים של החברה המודרנית מתגלים בקרב הילדים בבית הספר בצורה האכזרית ביותר. ובזה חייבים להיאבק. צריך להתחיל לעשות עם זה משהו. הרי אלה הילדים שלנו!

הואיל והפכנו לאגואיסטים חסרי כל רגש, אנחנו מתייחסים כך גם לילדים, ודוחים אותם מעצמנו: "לך לבית הספר שלך. שם צריכים לטפל בך, תסתדר לבד".

במקום לחנך את הילד, לעשות ממנו אדם נורמלי, ליצור עבורו את העתיד, את החברה העתידית, אנחנו לא יוצרים חברה ולא עושים מהאדם אדם.

לא חשוב לנו מה יהיה! ולכן אנחנו לא רוצים להוליד ילדים. אנחנו פשוט קיימים, שוחים בזרם, שנושא אותנו לקראת מפל ענק, לקראת נפילה לתהום.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 13.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להתחיל מהאדם!
לחנך את המבוגרים מחדש
התיקון מתחיל מהחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest