דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בית המקדש הרוחני לא ייחרב

בית המקדש הרוחני לא ייחרב

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 3

שאלה: כיצד למנוע את חורבן הבית הרוחני שאנחנו בונים עכשיו בינינו?

תשובתי: חכמת הקבלה מדברת על כך שכל החורבנות, ובכלל כל המאורעות שהתרחשו בעולם עד הרגע הנוכחי, היו הכרחיים. כל זה היה נחוץ כדי שנוכל לחבר בין שני הכוחות: כוח הבורא וכוח הנברא, כוח הבינה וכוח המלכות, להחדיר אותן זו לתוך זו, לערבב ביניהן. ואז הטבע שלנו יכלול בתוכו את תכונות הבורא ונוכל להגיע להשתוות עימו.

במילים אחרות אנחנו נישאר בטבע האגואיסטי שלנו, רק שנרכוש את צורתו החיצונית – צורת כוח ההשפעה שהיא היא נקראת הבורא.

אולם אנחנו עצמנו איננו יכולים לחבר בין שני הכוחות המנוגדים האלו. הרי בעולם הרוחני, בשדה הרוחני הזה, "המינוס ו"הפלוס" אינם מתחברים ביניהם. הם יכולים להתקרב זה לזה רק בתנאי ש"יקלקלו" אותם. ככל שהניגודיות ביניהם גדולה יותר, כך הם מתרחקים יותר, ולהיפך: ככל שהניגודיות קטנה יותר, הם מתחברים ביניהם במידה רבה יותר.

לא ניתן להחדיר את ה"פלוס" לתוך ה"מינוס", את כוח הבורא לתוך כוח הנברא. אפילו בעולם שלנו אי אפשר מבחינה טכנית לחבר בין שני כוחות מנוגדים, נניח בין שתי מתכות – רק בעזרת פיצוץ. ואז, על ידי כוח ההכאה, מתכת אחת יכולה להיכנס לתוך המתכת השנייה ולהתפשט בה.

אותו תהליך התרחש ברוחניות, והוא נקרא שבירת הכלים הרוחניים – חורבן הבית הראשון והשני.

המצב הרוחני נקבע לפי כוח אור החכמה או כוח אור החסדים. לכן השבירה הייתה צריכה להתגלות בשתי הדרגות האלו. ולכן זה נקרא חורבן הבית הראשון והשני.

לאחר שנחרבו שני הבתים, במשך 2000 שנה, התבצעה ההתערבבות של בינה ומלכות, שמסתיימת כעת. למעשה, התהליך הזה כבר הסתיים באמצע המאה ה-20 ועל בסיס ההתערבבות הזאת מתחיל התיקון.

אנחנו הדור הראשון שנכנס לתוך התהליך הזה של התיקון. והתיקון לא יוכל להביא יותר לשבירה. הרי כל השבירות התרחשו כדי לחבר את כוח הבורא עם כוח הנברא ובכך לתת לנברא הזדמנות להיות דומה לבורא.

לכן לא צריך לפחד שייחרב בית המקדש, הכלי הכללי שלנו (בית = כלי, מקדש = השפעה, אהבה). הרי השבירות היו נחוצות כדי לממש את החיבור הנכון הזה.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מצווה אחת
נכונות מלאה לתיקון
בית המקדש שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest