דף הבית / חינוך, ילדים / בירורים, בירורים, בירורים…

בירורים, בירורים, בירורים…

שאלה: תפיסת המציאות היא תופעה חברתית ברמת האדם שבאדם? או שניתן לכלול בה גם את תפיסת הטבע הדומם, הצומח והחי?

תשובתי: לא. בראש ובראשונה אנחנו דואגים לחברה, ליחסים בינינו.

ודאי שגם שאר חלקי הטבע מצטרפים לתהליך הזה. אנחנו מחברים לעצמנו בצורה אוטומטית את הדרגות התחתונות. אין איתן שום בעיה, בתנאי שאנחנו, בני האדם, מצליחים להתקשר נכון בינינו.

חוץ מזה, צריך להבין: אם אני תלוי בסביבה, איך אני יכול לבנות אותה עבורי? זהו הקורס הבא, שבו דנים בשאלות: כיצד אני בונה את הסביבה שמתאימה לי ושתעצב אותי בצורה מסוימת? באיזו חברה ותחת איזו השפעה עליי להימצא על מנת לרכוש את המצב הבא הרצוי, את הצורה הרצויה שלי, ולהפוך לחלק בריא במערכת השיתוף האינטגרלי?

כאן אני כבר חייב לחשוב: "מה בכל זאת חסר לי? מהו בדיוק הטבע האמיתי שלי? כיצד הסביבה משפיעה עליי? על אילו תכונות שבי? ייתכן שיש בי כאלה תכונות שעליהן הטבע לא מסוגל להשפיע, ואילו על התכונות האחרות הוא משפיע בצורה בררנית. אולי אני חייב להמשיך לפתח את עצמי על ידי זה שאני מכניס את עצמי תחת השפעת הסביבה? כיצד אפשר לשלוט על כל זה?

כלומר, בקורס הזה אני צריך ללמוד מי אני ומהי הסביבה. אני חייב לעבור בירורים רבים, כולל בירורים מעשיים.

וברגע שמסתיים הקורס הספציפי הזה מתחילה העבודה המעשית: כיצד, באמצעות שינוי הסביבה, אני מכוון את עצמי בכל רגע לכיוון הרצוי?

שאלה: האם כל מה שאמרת קשור לאונטולוגיה (תורת ההכרה)?

תשובתי: הכול קשור זה לזה.

מתוך שיחה בנושא החינוך האינטגרלי, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
איך להבין את היפני?
לפקוח לאנושות את העיניים
חינוך אינטגרלי, בלי תנועות חדות

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/kU8ps

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest