דף הבית / כלכלה / כסף / חברים, מרמים אתכם!

חברים, מרמים אתכם!

photo_rav_gh70_312.jpg

שאלה: בעולם המודרני המנהלים של חברות פיננסיות גדולות מקבלים הטבות בשווי של מיליונים, הם משתמשים בסיוע המדיני לטובת עצמם, כך הם מגדילים את עושרם האישי, בזמן שהאזרח הפשוט משלם עבור טעויותיהם.

תשובה: ללא ספק! ויהיה עוד גרוע יותר, כל עוד לא נגיע להכרת הרע, הרי בלי הכרת הרע אנחנו לא מסוגלים להתקדם. לכן עוד נראה איך הם מנסים למצוץ מאיתנו את כל הדם, בעודם משאירים לנו אמצעים מינימאליים לקיום.

כולם חושבים שהחברות הללו יכולות להמשיך לפעול בצורתן הנוכחית, והמדינה צריכה רק לפקח עליהן באמצעות איזו ועדה משוחדת. ולכן כל עוד המדינות לא יגיעו לפשיטת רגל ימשיכו לזרום מיליארדים לחברות הללו!

בסופו של דבר, הרע הגדול שבוויסות האגואיסטי יהיה כה ברור ובולט, שהאנושות תבין את הצורך בהריסתו אותו. העיקר שהרע הזה יתגלה כמה שיותר מהר.

היום המשחק הפיננסי הגלובלי הזה ממשיך, מדדי הבורסה עולים. אבל האם התעשייה עובדת? הכול סגור. מוכרים יותר נפט? לא. הרי התעשייה לא עובדת, והיא הצרכן העיקרי של הדלק. הכול נופל, אבל הבורסה צומחת.. למה? מה קורה כאן?

מה שקורה זה שימוש עיוור בכל מצב שהוא, "מה שלא יהיה אני חייב לקבל רווחים". ומה יהיה אם מחר תשרוף את המיליונים הללו, הרי הם לא יהיו שווים כלום!? "מחר זה מחר, היום המיליונים האלה הם הכל בשבילי "! ואי אפשר אחרת, מפני שהאגואיזם לא מרגיש ולא רואה מה יהיה מחר. לכן המשחק ממשיך.

צריך להבין שלמומחים הפיננסים אין שיטה, הם לא מבינים את השינויים שמתרחשים. הם יודעים בוודאות שאם הם מקבלים היום את הרווח, זה הרווח שלהם. אם הם לא יקבלו אותו, מישהו אחר יקבל. זהו חוק התחרות, או אני או אתה. מפני שאין פתרון – לא לממשלה, לא לציבור, לא לכל המערכת הכלכלית, הם ממשיכים לשחק את אותו המשחק.

הם לא יכולים אחרת, הרי אי אפשר לסגור בורסות, לפחות עכשיו יש אשליה של עליות. אך הנפילה ממשיכה, הסטטיסטיקה מראה שהתפוקה מצטמצמת. אז למה הבורסה עולה? בגלל הספקולציות.

פוסטים קודמים בנושא:
השקט שלפני הסערה
המשבר הוא טיסה מתמשכת
ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף

3 comments

  1. הדס מהקבוצה הוירטואלית

    אני מציעה פתרון באמת פשוט

    כדי להביא כמה שיותר מהר לפשיטת רגלן של החברות הגדולות והמיותרות באמת:

    להפסיק לקנות מהן.

    וזהו בעצם.

  2. שלום רב לקבוצת בני ברוך, מה שלומכם , כשאני חושבת על כך אני מגיעה למסקנה שהאנשים פשוט לא מקשיבים , מבחינתי כמה שאני מנסה לדבר עם האנשים ולעורר אותם בסביבה שלי הם פשוט לא מוכנים לחשוב קצת יותר כל אחד תקוע בנישה שלו במעגל שלו שהוא יצר מין בועה שלא ניתן להכנסה אליה וזהו אני חי את החיים שלי ושום דבר לא מעניין אותי , או שאם כבר יש בעיה אני מצידי לא יכול לעשות כלום ועדיף שאני אדאג לעצמי ולמשפחה שלי וזהו. אנשים פשוט לא מתעוררים וזה פשוט מרגיז ובאמת מפריע

    רחלי

  3. עשרה אורות-רמח"ל

    א. תענוג הנשמות הוא בהשיג אורות, וכפי יוקר האורות כך הוא גודל התענוג. (יקר מכל האורות הוא היחוד, וזה מה שרצה לגלות בפועל הא"ס ב"ה, לתת תענוג שלם לנשמות, ותענוגן בו לנצח נצחים.

    ב. הא"ס ב"ה הוא השלימות שאינו נותן מקום לחסרונות. כדי לגלות ענין זה בבירור, נתן מקום לחסרונות בהעלים שלימותו. ובתיקון כלם, אז יודע באמת כח השלימות מה ענינו, כי אין האור ניכר אלא מתוך החושך.

    ג. מה שעומד בסוד השלימות בא"ס ב"ה, עומד בסוד העלם בקו ורשימו, דהיינו החסרון לבד (החסרון) ברשימו, ותיקונו בקו. ובהשלים הקו לתקן הרשימו, הרי לא עשה אלא שהחזיר הדבר לשלימות שהיה כבר מתחילה.

    ד. הרשימו – שורש הגוף, והפעולות נשרשות בחלקיו בפרט. הקו – שרש הנשמה, כוללת כל הכחות כאחד, ושולטת על כל הפעולה של הרשימו, להחזיר הכל ליחוד.

    ה. הא"ס ב"ה פועל בדרך כל-יכול לפי שלימותו. ולא בדרך זה נברא העולם, אלא בדרך ההדרגה, והיינו בורא בשותפי דאתוון, שהרבה כחות מתחברים להוציא פועל אחד, והכחות בהדרגה זה אחר זה. על כן יכולים אנו לדבר, כי הוא דרך מתקרב לדרך שלנו. אך הכל-יכול, אין לנו ידיעה בו כלל.

    ו. הספירות הם – ששיער בעצמו הרצון העליון לברוא כל כך בריות, ולהנהיגם בהנהגה זאת. והיינו מה ששיער להעלים שלימותו, ולחזור לגלותו מעט מעט, עד שיתגלה לגמרי. ולא נבראת שום בריאה, ולא קרה שום מקרה, שלא ישוער ממנו, על פי התכלית הזה. ואלה המחשבות הם הספירות הנראות לנביאים, כמו שמי שיוכל לראות נשמת אדם – יראה המחשבות שבה, שהם התלהטות אחד שיש בה, כן נראות הספירות האלה.

    ז. הרשימו שממנו כל הכלים, ענינו הנהגת שכר ועונש, טוב לטובים ורע לרעים. הקו ענינו יחוד מתקן הכל, ומחזיר כל רע לטוב.

    ח. הספירות נקראו אור נאצל, כי, מתחילה לא היה אור ניתן ליראות, ועכשיו יש אור ניתן ליראות, שהם הספירות. אבל אינו דבר המשתלשל (בחדש) [מחדש], אלא הוא דרך אחד מהדרכים שבמחשבתו העמוקה שנתגלה, וניתן ליראות בדרך אור, וזה שכתוב, באורך נראה אור.

    ט. רשימו הוא הדרך המוגבל עם כל חלקיו. ובתחילה יש מקום לנמצאים, והוא חק המצא תחתונים, והוא סוד מלכות. ובזה המקום יש הרשימו, שהוא אור, חומר היולי לכל דרך המוגבל, אך שעדיין לא נכנס בכל מדריגותיו ובניניו. וזה המקום הוא חלל, שרצה לומר – שיש בו בית-קיבול, והיינו המדריגה שנותנת שיהיו אחרים נכללים בה. ועד שלא נכלל, נקרא שהבית-קיבול חלל, וזה נשאר בהסתלקות האור הא"ס ב"ה משם. כי הבחינה שבבלתי תכלית – לא היה שייך חילוק מדריגות, אלא הכל מתוקן מעיקרא. יש, א"ס המקיף, ורשימו המוקף, וצנור בין זה לזה, ואור בין זה לזה:

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest