דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בינה: הכניסה לחיים הבוגרים

בינה: הכניסה לחיים הבוגרים

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות נ"ג:

"ואחר שמטהר, גם חלק החי מהרצון לקבל, והופכו לרצון להשפיע "עד שיודע תעלומות, יעיד עליו, שלא ישוב לכסלו עוד"…"

מה מחזיק את האדם, אם לא האור שמפיח בו רוח חיים? – ללא האור גם הצורה ההפוכה לו, "יש מאין", לא הייתה יכולה להתקיים.

"בינה", שנמצאת באמצע של כל הספירות, זאת נקודת ההיפוך, השינוי. בדרגת "בינה" אדם מטהר את עצמו מהרצון לקבל ואחר כך שוב מתחיל להשתמש ברצון הזה, אבל כבר עם הכוונה על מנת להשפיע. אם עד עכשיו האדם כל הזמן היה במאבק עם הרצון לקבל, אז עכשיו הוא פונה אליו לעזרה.

באופן כזה, בדרגת "בינה", האדם רוכש תמיכה מצד האור העליון, שמאפשרת להפוך את הרצון לשותף.

דרגת "בינה", היא כמו מעבר מילדות לבגרות. עד עכשיו האדם היה מתתקן ביחס למה שחשוב עבורו: הוא התעלה שוב ושוב מעל לאגו, בכך שהעדיף את הבורא על פניו. אבל עכשיו, כשהוא רכש את דרגת ה"בינה", האור מחזיק בו חזק בדרגה הזאת, והאדם כבר לא ישוב לכסלו עוד, לא ייפול בשבי של הרצון לקבל. ה"הבטחה" הזאת ניתנת לו מלמעלה, וזה נקרא "עד שיודע תעלומות, יעיד עליו".

ואז האדם מקבל אישור ויכולת לעבוד מחדש עם הרצון שלו, בלקבל על מנת להשפיע.

מקודם אני אפילו לא יכולתי להסתכל על ה"פיתיון" הזה, אני רק הסתובבתי בכך שהשתדלתי להחזיק את עצמי כמה שיותר רחוק ממנו, עד שעליתי לדרגת ה"בינה". כאן אני מקבל חיזוק והבטחה של הבורא, הוא מעיד שלא יקרה איתי שום דבר רע. ואז אני בזהירות מסתכל על ה"מלכות", בזה שמחפש אפשרות להפוך אותה להשפעה, בעזרת הבורא, שכל הזמן מחזיק אותי מהנפילה.

נקודת ההיפוך הזאת מלהשפיע על מנת להשפיע, ללקבל על מנת להשפיע, מאוד חשובה. כאן לאדם נדרשת "ברית" עם הבורא, תמיכה יותר חזקה מצידו. כי מלפנים נמצאת העבודה עם הרצון לקבל בעל מנת להשפיע…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 01.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
דרך שאין לה סוף
השפעה בשני שלבים
עדות הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest