דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בין תרדמת להתעוררות

בין תרדמת להתעוררות

laitman_2010_1805_us-70.jpg

שאלה: בזמן שיעור הקבלה היומי אני מרגיש כאב חזק בעקבות פציעה. כיצד עליי להתרכז בכוונה, ולא בכאב?

תשובתי: אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בתהליך מסוים. לאורך התהליך, בהתאם לכוחות שלנו, אנחנו מושכים אלינו את המאור המחזיר למוטב. פעולת האור קובעת בשבילנו הכול. אך הפעולה עצמה תלויה במערכת הכללית, בה פועלות הנשמות שכבר זכו לגילוי, וגם ישנן נשמות שנמצאות בינתיים בתרדמת עמוקה, ונשמות שנמצאות בדרך להתעוררות.

אנחנו נמצאים באמצע, בין הנשמות השקועות בתרדמה לאלו שכבר פועלות במערכת הכללית, בכל הכוח, העוזרות לשאר הנשמות. בעזרת העצות של המקובלים אנחנו מנסים להבין כיצד אפשר להתעורר, כיצד בזמן קצר ביותר עוברים מתרדמה לגילוי, לפעילות ממשית. נתנו לנו הזדמנות, נתנו לנו קבוצה, מורה, ספרים. תומכות בנו הנשמות שנמצאות בעולם הרוחני ומשתוקקות לעזור לנו כפי שמבוגר עוזר לצעיר. הכול תלוי במאמצינו.

כעת צריכים לברר מה בדיוק תלוי בנו, איך לא מבזבזים את הכוחות המועטים שלנו ולא מתבלבלים. כי אם האדם אינו יודע מה לעשות, "שב ואל תעשה עדיף". ואם עושים, אז עושים בדיוק את מה שצריך. העולם מלא שטויות ומותרות. אם אנחנו נוסיף את חלקנו לכך, אנחנו פשוט נקבור את עצמנו תחת פעולות חסרות תועלת, ונסטה מהדרך.

האמצעי החזק ביותר להתקדמות הוא האור. השפעתו פועלת לאחר כל המאמצים שאנחנו משקיעים והשפעתו מסיימת את הצעד לקראת התיקון. לכן בכל מצב עלינו לראות קודם כל את פעולת האור. לאחר שמבינים ומקבלים את העובדה שהאור הוא הסיבה לכל, עלינו להיות אסירי תודה על כך, ולהכיר בכך שאנחנו נמצאים במצב הטוב ביותר בשביל להתקדם. בכלל, כל מצב הוא מצב נכון, בתנאי שאתה מבין שהוא הגיע מלמעלה. זה מספיק, כיוון שיש לך כבר קשר עם הסיבה והודות לכך אתה יכול להתעורר לפעולה עצמית, שהיא להודות על המתרחש כולל חיובי וגם שלילי, ולהשתדל מהמצב הנוכחי להגיע לאיחוד ולגילוי הבורא, תכונת ההשפעה. אם האדם כבר אינו נמצא בתרדמת ויכול במודע לקשור את מצבו לאור, לבורא, לקבוצה, אז לא משנה אלו הרגשות הוא עובר, זה בוודאי לטובה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חידוש קבוע של הכוונה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest