דף הבית / קבלה ומדע / בין תיאוריה לניסוי והוכחה

בין תיאוריה לניסוי והוכחה

שאלה: האם בחכמת הקבלה יש חלוקה של שלב התיאוריה ושלב הניסוי וההוכחה?

תשובתי: אם אדם נמצא בחמשת החושים שאיתם הוא נולד, אז באותם חמשת החושים הוא תופס את המציאות, והמציאות הזאת נקראת "העולם הזה". בחמישה החושים שלו הוא מרגיש וחוקר את העולם. וכאן יש לו מדע, כל מה שיש לנו בעולם הזה.

כשהאדם וכל העולם הזה נמצאים בחמשת החושים האלה, הרצון שלהם הוא רצון לקבל. כשהאדם יכול לבנות בחמשת החושים הנוספים בו רצון להשפיע, אז הוא מתחיל לגלות את "העולם הבא". וגם בו יש חמישה חושים: והם נקראים כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין ומלכות. כח"ב זו"ן.

והרצון כאן זה לא לקבל, אלא להשפיע. הכלי הזה עובד לגמרי אחרת. ואז יש באדם שני עולמות, "עולם הזה" ו"עולם הבא". עכשיו, חמשת החושים שאיתם הוא נולד הם חמישה חושים קבועים. וחמשת החושים הנוספים, כח"ב זו"ן, הם דינמיים, הם כל הזמן משתנים. הם יכולים להשתנות מאפס עד 125 מצבים, מדרגות.

שאלה: איך חכמת הקבלה מוכיחה את התיאוריה של עצמה?

תשובתי: אם אדם נמצא במצב שיש לו כבר חמישה חושים נוספים של השפעה, או חמישה חושים "רוחניים", כך הם נקראים, אז הוא צופה, יודע ורואה בהם מציאות נוספת.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 7, 16.5.2014

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/t59GY

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest