בין שני העולמות

העולם הרוחני הפוך לעולם שלנו. כל מה שבעולם שלנו נחשב חיובי, בעולם הרוחני נחשב לשלילי ולהיפך. את ההופכיות הזאת צריך לגדל בתוכנו, ואז היא תהיה באיזון עם העולם שלנו, בצורה של שני קווים: ימין ושמאל.

קו שמאל, זה העולם שלנו, האגו, שיגדל ויתפתח יותר ויותר, ועם זאת נבין כבר כיצד להשתמש בו בצורה נכונה בעולם האלטרואיסטי. מפני שההתפתחות בעולם האלטרואיסטי מתממשת רק מתוך האגו שלנו, מתוך העולם שלנו.

בכך שאנו מפתחים בתוכנו את התכונה של העולם העליון, אנחנו מפתחים בתוכנו בו-זמנית את העולם שלנו עד כדי כך, שאנו מתחילים להבין לעומק את הטבע שלו, את היסוד שלו, את ההכרחיות שלו, ולכן אנו קיימים בשני העולמות. אנחנו לא "הולכים" מהעולם שלנו לשום מקום, לא "שטים מעבר לעננים" לשום מצב, אלא להיפך, אנחנו עומדים בצורה יציבה מאוד על הקרקע ועם הראש "מגיעים עד השמים", אבל אנחנו נמצאים בו-זמנית בשני העולמות. כמו שנאמר: "זה כנגד זה ברא א-לוהים".

אנחנו קיימים בין שתי תכונות: השפעה וקבלה. תכונת הקבלה קיימת בנו בצורה טבעית, ואילו את תכונת ההשפעה אנחנו בונים בעצמנו מעל לתכונת הקבלה. בצורתה הטהורה תכונת ההשפעה זה הבורא. אנחנו כביכול יוצרים השפעה מקבלה, בכך שאנו משנים את תכונת הקבלה בעזרת הכוונה. עם זאת, הרצון נשאר אגואיסטי כפי שהיה אבל הכוונה משנה את הכיוון שלו, את המהות שלו.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.06.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest