דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בייבי-בום או שלא?

בייבי-בום או שלא?

הערה: כשהתחילה המגפה, פסיכולוגים ורופאים הניחו שבעקבותיה יתרחש  בייבי-בום", כלומר ילודה רבה, משום שבני זוג יימצאו יותר זמן ביחד. אבל אם תישאלו הורים שאצלם היו בהתחלה מחשבות על הבאת ילדים לעולם, התברר שאצל יותר ממחצית מהאנשים התרחשה איזו שבירה, אנשים בכלל לא רוצים להוליד צאצאים.

תגובתי: הם לא רואים המשכיות, מפני שבצורה כזאת שבה נראים לנו היום החיים, אנחנו מרגישים במבוי סתום. לכן בשביל מה בכלל להמשיך משהו?

שאלה: במצבים הטרגיים ביותר של מלחמת העולם הראשונה והלאה, אנשים חשבו על המשכיות הדור באמצעות ילודה ואילו כעת פתאום לא. האם זה לא פרדוקסלי מבחינתך?

תשובתי: זו פסיכולוגיה. באותם זמנים זו לא הייתה פסיכולוגיה, אלא יותר מצב פיזי. ואילו היום המצב הוא נפשי, לא מתקדם לשום מקום, אין מטרה. בשביל מה? כל זה מדוכא.

שאלה: האם האדם צריך להתמודד עם זה?

תשובתי: השאלה עכשיו היא לא אם להוליד, אלא איך לאחֵד. אם הכמות של בני אדם היום היו יכולים להתקרב זה לזה באופן פנימי, אפילו מעט, אז העולם היה אחר. עכשיו הכול עובר ליחסים רוחניים. אם יש לי משיכה לאדם, אז יש. ואם אין, אז אין. בעבר זו הייתה פיזיולוגיה, היה איזה דחף, איזו התעוררות, לחץ מבפנים, הטבע דרש. ואילו כעת הטבע לא דורש זאת, הוא רוצה לשנות אותנו בכזאת צורה, שאם יש לך השתוקקות להיות קרוב יותר לאדם מבחינה נפשית, אז מופיע אצלך רצון להיות קרוב יותר אליו פיזית.

לכן, גם הולדת ילדים תהיה תוצאה של התקרבות רוחנית ולא תוצאה של התקרבות פיזית, אז הילד יהיה תולדה של אהבה.

שאלה: האם במצב כזה יאהבו אותו והוא יאהב את ההורים שלו?

תשובתי: בוודאי.

הערה: האם יכול להיות שזה מדד לכך שאנחנו באמת נמצאים על סף עידן חדש, עידן האהבה?

תשובתי: כן. זה יהיה נפלא.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 13.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest