דף הבית / אקטואליה / ביטחון ישראל אחרי הפיגוע בחלמיש

ביטחון ישראל אחרי הפיגוע בחלמיש

בשבוע האחרון הצטרפו מתגייסים חדשים לחטיבות גבעתי וגולני. צעירים שזה עתה סיימו תיכון, ספוגים במראות הקשים מסוף השבוע הנפיץ והמורכב. "סוף השבוע האחרון מלמד על האיומים שאנו מתמודדים איתם", אמר להם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, עם תחילת מסעם. "פיגועי הטרור החלו עוד לפני קום המדינה, אבל אנו כצבא מצליחים לספק ביטחון ותחושת ביטחון לאזרחי המדינה יחד עם זרועות ביטחון נוספים".

כוחות הביטחון וההצלה ושאר המערכות, אמנם יסייעו בכל בעיה בעת צרה, אך לא יפתרו אותה מן היסוד. גם לא נפלאות המגנומטרים, גלאי המתכות והמצלמות החדישות ברחבת הכותל. היחידים שיכולים לנטרל את אויבינו, ללא כל פתיחה באש, הם אנחנו, עם ישראל. איך? באמצעות "שיטת הלחימה" הסודית, התחבולה בעזרתה "נעשה מלחמה" ונמגר לעד את הטרור: כוח האחדות בינינו.

לפי חכמת הקבלה ישנם חמישה חוקי ברזל שעלינו להפנים כדי להרחיב את המודעות, לנתח בעזרתם את המצב בצורה מיטבית, ולהביא בהדרגה לשינוי המצב:

חוק מס' 1: אלפיים שנות הגלות טרם הסתיימו. שבטים-שבטים מכל הארצות התקבצנו בארץ ישראל, אך נשארנו עם אותה תפיסה גלותית שבה כל אחד דואג לעצמו בלבד. ארץ ישראל ניתנה לנו כמעין פיקדון, הזדמנות חד-פעמית שניתנה לנו על-מנת להתגבש ולבנות עם אחד ומלוכד. בימינו, תוקפה עומד לפוג.

חוק מס' 2: כל מערכות היחסים וצורות הקשרים באנושות, לטוב ולרע, כולל כמובן הסכסוך האינסופי בין היהודים והפלסטינים, הם למעשה השתקפות של מערכת יחסים פנימית ומורכבת בין כלל היהודים ברחבי העולם – בין אם הם מתגוררים בתל אביב, בשומרון, בפריז או במיאמי.

חוק מס' 3: כאשר היהודים מאוחדים ביניהם למען מטרה משותפת ומתלכדים כאיש אחד בלב אחד לפי הכלל הגדול בתורה: "ואהבת לרעך כמוך", הם משגשגים ופורחים. כוח החיבור החיובי מוזרם דרכם ברשת האנושית כולה ומחלחל עד לאחרון האדם, והקשר הרוחני ההדוק ביניהם מכונה בשם "בית המקדש".

חוק מס' 4: כאשר שנאת החינם מתגברת בין היהודים, היא פורמת את קשרי האהבה וממוטטת את בניין האחווה. כמו שכתוב: בית שני חרב בגלל שנאת חינם. פירוד ושנאה בקרב היהודים מזמינים את הכוח השלילי החודר לתת-ההכרה של אומות העולם ומעורר בהן שנאה כלפי היהודים. שנאה המתבטאת בהסתות, באנטישמיות ובפעולות טרור, כמו אלה שחווינו ביממה האחרונה. סולידריות זמנית שמתעוררת בעתות מצוקה לא תסייע לנו במצבים כאלו.

חוק מס' 5: השינוי מתחיל בלב כל אחד ואחת. אין טעם לשבת בחיבוק ידיים ולחכות לשינוי שיבוא מגורם בכיר. לא כנסת ישראל, לא הבית הלבן או הקרמלין, ולא כל הממשלות הנכבדות של אומות העולם – אף הנהגה לא תדאג לאחדות העם, אלא המהלך חייב לנבוע מלמטה למעלה: עלינו ליצור בינינו אווירה חברתית ייחודית, והיא שתהיה לנו ל"מנהיגות" המדרבנת לגיבוש בינינו, בכך תלויים החיים שלנו ושל ילדינו.

איך להתחיל את הצעד הראשון להתקרבות בינינו? איך אנו יכולים להבטיח עתיד טוב? בעזרת מימוש חוקי הברזל לבניית אחדות וערבות הדדית שמלמדת חכמת הקבלה, הם הלבנים לבניית לב האומה הישראלית. בעזרתם נזכה לכוח גדול, חזק ומרומם. זה הכוח שבאמצעותו אני מברך כל חייל שמתגייס וכל אדם בישראל שלבו דואב למראות הכואבים, ודורש מבפנים שינוי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest