דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / ביאור "מצוות התורה" מספר הזוהר

ביאור "מצוות התורה" מספר הזוהר

ביאור
להלן קטע מפירוש הסולם לספר הזהר (כרך א, מראות הסולם, "ביאור כללי לכל י"ד הפקודין", סעיף א) עם עיבוד קל שלי. הקטע מסביר את המונח "תרי"ג מצוות" בצורתו האמיתית.

הנברא היחידי, הנשמה, נברא על ידי האור העליון.

אור זה מלכתחילה כלול מ-613 (תרי"ג) אורות פרטיים שונים, שמכונים "תרי"ג אורחין דאורייתא" (613 אורות התורה). ע"י 613 האורות האלה, נברא רצון שכלול מ-613 רצונות אגואיסטיים ליהנות מאותם 613 האורות.מחשבת הבורא, האור העליון, היא להביא את הנשמה להשתוות עמו.

לכן 613 המצוות שבתורה, כוללות 613 פעולות לתיקון הרצונות ו- 613 פעולות למילוי הרצונות. פעולות אלו נקראות בלשון הזוהר תרי"ג עיטין ותרי"ג פקודין, והן כ"אחור" ו"פנים":
      • תיקון 613 הרצונות, שמהם מורכבת הנשמה, הינו אחור – עיטין;
      • וההשגה (באותו הרצון המתוקן) של הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה, נקראת פנים – פקודין (מלשון פיקדון).

בדומה לזה, נאמר על תיקון הנשמה: "נעשה" (ביצוע) ו"נשמע" (השגה). בתלמוד (בבלי, שבת פח', ע"א) נאמר: "עושי דברו לשמוע בקול דברו". כלומר, עשה את מה שהוא מצווה – בכדי לשמוע אותו.

כלומר, קודם כל מבצעים "עושי דברו", היינו קיום 613 אורות התורה (עיטין, אחור) – ולאחר מכן, המקיים זוכה "לשמוע בקול דברו" – מקבל את האור ברצונות המתוקנים, מקבל 613 מילויים (פקודין, מלשון פיקדון), ומשיג את הבורא. זאת משום שבכל אחת מ-613 המצוות נמצא האור שלה, בצורת פיקדון.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/jJYk5

4 comments

  1. רב יקר,

    גלגלתא עיניים, עץ חיים להיות

  2. 19:52

     

    הרב אברהם יצחק הכהן קוק הוא האיש שתרם יותר מאחרים לבנייתה ועיצובה של מדינת ישראל כמדינת יהודית – כך עולה מתוצאות המשאל הראשון של "מצעדי ה-60". אלפים רבים של גולשים השתתפו בשבוע האחרון בפרויקט ynet ועמותת גשר קבעו כי מנהיג הציונות הדתית השפיע יותר מכולם על יהדותה של המדינה, אף שלא זכה לראות בהקמתה.

     http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3540756,00.html

    רב יקר בספר "שני המאורות הגדולים" מסובר כי הרב קוק היה מקובל ענק.

    מדוע איננו לומדים גם מכתביו?

  3. לרב היקר,

    מה טיבם הרוחנית של "שבע מצוות בני נח" שהם המצוות שכל אינו יהודי חייב לקיים?

     קודם קצת רקע ואחר כך השאלה: 

    בשביל הקוראים שלא יודעים מה הם השבע מצוות של בני נח, הם:

    עבודה זרה: איסור עבודת אלילים
    ברכת השם: נאמר בלשון סגי נהור – זהו איסור לקלל את ה"שם" של הבורא 
    שפיכות דמים: איסור רצח
    איסור גילוי עריות
    איסור גזל
    איסור אכילת אבר מן החי (יש להרוג את בעל החיים לפני שאוכלים אותו)
    מצוות דינים: כל עיר (של גויים) חייב להקים מערכת של בתי משפט וצדק

    ועכשיו השאלה:

    אם מי שנולד גוי מגלה נקודה שבלב, אז האם אומרים שהוא יהודי ברוחניות ויש לו תרי"ג רצונות? אם מדובר על מי שנולד גוי ואין לו נקודה שבלב אז איך אפשר להגיד שיש לו שבע רצונות לתקן הרי הוא לא היגיע לרצות תיקון?

    או האם זה שכשאינו יהודי (בגשמיות) רוצה תיקון, אז יש לו רק שבע רצונות לתקן, ויהודי (בגשמיות) שמתעורר לתיקון אז יש לו תרי"ג מצוות לתקן?

    אני אודה לך אם תוכל לתת תשובה

    בכבוד רב,

    מרדכי 

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מרדכי – יכולת נבואה של בלעם (2:14 ,13.07.08)

     
    בספר דברים כתוב: "ולא קם נביא עוד בישראל כמשה". ועל זה אומר המדרש: "בישראל לא קם, אבל באומות העולם קם, ואיזה? זה בלעם". זאת אומרת שבלעם היה נביא באותו מדרגה כמשה רבינו. אם הוא היה נביא אז בודאי הוא הרגיש את הבורא. אבל איך זה יכול להיות? הרי בלעם היה ההתגלמות של הרצון לקבל לעצמו. הוא היה כל כך שקוע בחומר שחז"ל אמרו עליו שהוא עשה מעשה אישות עם אתונו. בקיצור לא היה לו שום תכונת השפעה. ואנחנו אומרים שכדי לגלות את הבורא צריכים לקבל מסך (טבע של השפעה). אז איך בלעם הצליח לגלות את הבורא?

    ויש להבין ענין חמור, שאינו חמור גשמי, אלא החומר של הרצון לקבל, וענין אתון שהוא נקבת החומר של הרצון לקבל, והבן.

    וענין זווגים ברוחניות יבואר בהמשך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest