דף הבית / אקטואליה / בחירות בפעם הרביעית תוך שנתיים

בחירות בפעם הרביעית תוך שנתיים

שאלה: הכנסת ה-23 התפזרה אחרי תשעה חודשים, היא הוקמה כדי להיאבק במגפת הקורונה אבל נאבקה בעיקר בעצמה. הח"כים שהבטיחו לנו לאחד את העם, לא פספסו הזדמנות להשתלח אחד בשני. הציבור נאנק תחת משבר כלכלי, בריאותי, וכעת בפעם הרביעית תוך שנתיים, אזרחי ישראל שוב נגררים לקלפיות. מה לא למדנו בפעם השלישית הזאת, שאפשר למנוע בבחירות הרביעיות אם לא החמישיות והשישיות?

תשובתי: אני חושב שכל הבעיה שלנו היא שלא למדנו מהי סיבת המשבר, איזה סוג משבר אנחנו עוברים, שזה משבר חברתי ואנחנו לא מתקדמים לחיבור בינינו או אפילו לכיוון של הצורך בחיבור. ולכן מיום ליום החברה שלנו נמצאת בניגוד, בחוסר השתוות, בחוסר חיבור, וזה גם לא חשוב לנו. ובינתיים קמות יותר ויותר מפלגות וקבוצות, ואפילו בודדים בממשלה ובכל מקום בציבור. כל אחד חושב איך לעשות איזה רווח אישי, פרטי, מכל המצב שנוצר. ואנחנו עדיין לא מבינים, כל עם ישראל, שההצלחה יכולה להיות רק מתוך החיבור בינינו, רק אז  נצליח ונרוויח כל אחד ואחד, וכולם יחד. לכן אפילו בקצה הדרך שנראית לנו, אין סוף לכל הצרות והבעיות. ומיום ליום נתקדם עוד ועוד למכות, עד שאולי בכל זאת הן ילמדו אותנו, כי "מה שלא עושה השכל עושה הזמן". והמכות שיעברו עלינו יעמידו אותנו כך שנצטרך להרכין את ראשנו ולחשוב על חיבור.

שאלה:  למה ישראל חוזרת לבחירות פעם אחר פעם, זה טבעי ובריא או שזה מעוות?

תשובתי: ישראל לא יכולה לבחור. הבחירה היא בכלל לא במפלגה ולא באנשים אלו או אחרים, אלא הבחירה היא בחיבור, אנחנו צריכים להיות כאיש אחד בלב אחד, ולהבין שרק זה יכול להציל אותנו. ואם אנחנו מכוונים לחיבור ובוחרים בזה, אז אנחנו יכולים לחשוב על עתיד טוב. ואם לא, אז לא יהיה לנו עתיד טוב. לבורא אין בעיה עם הזמן, הוא לא נמצא ולא פועל בחוסר זמן, לכן אנחנו נצטרך לעבור עוד מי יודע כמה כאלה עליות וירידות, ייסורים ובעיות.

שאלה: מה המשמעות לבחור להיות "כאיש אחד בלב אחד"?

תשובתי: שאין לישראל בחירה אלא רק להיות מחוברים בינינו מעל כל ההבדלים.

שאלה: אוקיי, זה ברמה חברתית, רוחנית, צריכים להיות כאחד. אבל מה זה ברמה מדינית?

תשובתי: שמתוך החיבור נחליט גם על כל יתר צורות החברה שלנו. לא מזמן חגגנו את חנוכה, הייתה לנו שם דוגמה דווקא איך אנחנו יכולים לנצל את האיחוד שלנו כדי לנצח את כל אלה שקמים נגדנו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 24.12.2020

 

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest