דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחירה ללא רמיזות

בחירה ללא רמיזות

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

איננו יכולים לתאר לעצמנו מה זאת בחירה חופשית. במידה זו או אחרת אנחנו מרגישים את עצמנו חופשיים, אך האמת היא שאנחנו מנוהלים באופן מוחלט, אפילו במחשבה שלנו על החופש, ולכן איננו מבינים מה זה העולם הרוחני. שם אנחנו מרגישים את עצמנו בפני הבורא, מרגישים אותו ככוח המיישׂם, המחליט והקובע הכול. ובאותו הזמן יש לנו איזו נקודת הכנה, בה אנחנו יכולים להתנתק ממנו.

אז מתגלה לנו האפשרות של הבחירה, שלאחריה אנחנו חוזרים על הצמצום ומתחילים לבנות את צורת החופש שלנו. בינתיים אנחנו כמו עובר בבטן אימו, האם הוא עצמאי במשהו? – לא, רק מפתחים אותו. המציאות שלו היא ההֵד של העתיד, החופש שלו עוד לפניו.

בעולם שלנו האדם מהווה אוסף של תכונות קבועות, אין כאן תנאים לבחירה חופשית, אלא יש רק אשליה בחומר החלבוני. התנאים ההתחלתיים לחופש זה להיות דומים לבורא "ללא רמיזות", מאפס. אם משהו הֵעיר אותך מראש, זה כבר לא חופש. זאת הסיבה שמתעוררת בתוכנו נקודה מיוחדת של הבורא, אשר אותה אנחנו מפתחים ומעמידים כנגדה את הטבע האגואיסטי שלנו.

"נקודת הרצון" וכנגדה "נקודת האור", שתיהן הופיעו כתוצאה מהשבירה, ועל ידי תיקון הקשר בינינו, אנחנו משׂיגים הידמות חופשית ועצמאית לבורא. ללא "ההכנה" הזאת מראש, לא היינו מופיעים ולא היינו יכולים להפוך להיות נבראים, שווים לבורא. למעלה – ג"ע, קדושה, למטה – אח"פ, טומאה, ובאמצע – שליש אמצעי דתפארת. זהו מצב מיוחד הנקרא "קליפת נוגה". מלמעלה – תכונת הבורא, מלמטה – תכונת הנברא, ובאמצע – "השטח הניטרלי" שלי.

כאן בתוכי, בכוחות שווים נלחמים הקדושה והטומאה, ואני קובע את תוצאת הקרב ביניהם. דווקא כאן, אני מצליח לנהל בצורה נכונה את שני הכוחות האלה, אשר הבורא ברא בכוונה כדי שביניהם אני אבנה את החופש והעצמאות שלי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 24.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest