דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחירה חופשית קיימת בעלייה מעל לאגואיזם

בחירה חופשית קיימת בעלייה מעל לאגואיזם

שאלה: אם מדברים על בחירה חופשית, אז מובן שבעולם שלנו משהו נקבע על ידינו ואילו ברוחניות זה לא כך, הבורא מוביל אותנו ועלינו להסכים איתו. כיצד עלינו להתוות גבולות של בחירה חופשית ביחס לרוחניות ולגשמיות?

תשובתי: אני אפילו לא יכול להסביר את זה מפני שהחופש שלנו הוא בעלייה מעל לאגואיזם שלנו. הבחירה החופשית מסתכמת בחופש מהאגואיזם שמאלץ אותנו לפעול איך שהוא רוצה, ולכן הבחירה החופשית היא בעלייה מעליו.

בעולם שלנו, כמובן שאין חופש, מפני שאנחנו מצייתים באופן מלא לאגו שלנו. גם אם נדמה לנו שכבר עלינו מעליו, ואנחנו כבר חופשיים, אין דבר כזה. החופש מתבטא רק בהשגה הדרגתית של תכונה המנוגדת לאגואיזם, של אלטרואיזם, כאשר אנחנו עולים והופכים בו זמנית לאגואיסטים גדולים יותר ואלטרואיסטים גדולים יותר.

בהצטלבות ביניהם בקו אמצעי, מופיע מצב של חופש שבו אנחנו לא שייכים למצב הזה ולא למצב הזה. אנחנו חופשיים גם מהבורא שהוא תכונת השפעה ואהבה, וגם מהתכונה שלנו שהיא שנאה וקבלה. בכך שאנחנו נמצאים ביניהם בקו אמצעי, אנחנו משיגים מצב של חופש אמיתי. מצב שלא ניתן להבעה, מפני שהוא למעלה מהתגלויות של כוחות ותכונות בכל מדרגה של העולמות.

מתוך שיעור וירטואלי, 5.01.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest