בורא, זה כל הטבע

בורא, זה כל הטבע שאלתה של נורית: אתה מגדיר את ה' כחוקים, טבע, בתקופת התנ"ך משה רבינו מדבר עם ה' וה' מדבר אליו או אל העם – מדוע אם כך ההגדרה של אלוהים נשמעת שונה מפיך? מאוד קשה לי עם זה, להתחיל להתייחס אל ה' כאל חוקים ולא אל מישהו שאני יכולה לבכות לדבר איתו בשעת צער. ברור לי שאני צריכה להישמע לחוקיו ולהוראותיו של הקב"ה, אבל לא ברור לי למה ההגדרה של ה' נשמעות שונה מפיך?

תשובה: אנו מעניקים לטבע את התכונות שלנו ורוצים לקבל ממנו את אותן התגובות. כך אנו מתעצבנים למשל על המחשב או הרמזור. הבורא הוא מושלם, ולכן הוא לא ניתן לשינוי, נצחי. הוא טוב ומיטיב, ורק מיטיב.

הוא עושה הכול טוב ואילו אני מרגיש הפוך. אז מה לבקש ממנו? שישנה את התפיסה שלי, שאני אבין אותו. שאני אראה בכל דבר את שלמות פעולותיו. זה נקרא לבקש תיקון של התכונות שלי, מאגואיזם לאלטרואיזם. רק אז אני אבין את פעולותיו ואצדיק אותו. הרי אהיה כמוהו. אז אני ארגיש את הנצחיות והשלמות שלו. את זה צריך לבקש! לדבר על הבורא או על הטבע, זה היינו הך.

5 comments

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל פעם שאני מבקשת להבין את שלמות פעולותיו של הבורא בכדי להצדיק את הבורא אני חוטפת מכות גם רוחני גם גשמי. אני כבר חוששת לבקש להבין, אני לא רוצה להיות רחוקה מהבורא יותר ממה שאני היום. מה יהיה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מאד מסכימה עם התגובה של משתמש אנונימי. מדי פעם אני מבקשת להבין

    אותו עם פחד לקבל במקום זה יותר מכות.  זה אפילו נראה כאילו יש לו דווקא

    הנאה מזה לתת מכות ואם זה לא כך אז למה הוא לא נותן שכל להבין מה הוא רוצה???

  3. אישה עם חיסרון

    מצטרפת לתגובות של השניים לפני בכל פעם שאני מבקשת להבין מה הוא רוצה שאני אבין זה מלווה בפחד.איך להפוך את זה להתפעלות            ?

  4. אני מבקש לדעת כיצד ניתן לחשב בגימטריה שאלוקים שווה ל-טבע כפי ששמענו את כבודו מסביר באחד השעורים.

    בברכה,

    פסח הומינר

  5. מיכאל לייטמן

    תשובה לפסח: כשכותבים את המילים כמו שהן במקור אז הגימטריה שווה – לכן: אלה-ים = הטבע (בגימטריה-86)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest