דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בונים מקוביות את המדרגה הרוחנית הראשונה

בונים מקוביות את המדרגה הרוחנית הראשונה

Laitman_2011-03-22_3140.jpg

שאלה: נאמר שללא שמחה אי אפשר לגלות את הבורא. אבל אני לא מבין איך אפשר לשמוח אם אתה עובד נגד הרצון שלך, נגד האגו?

תשובתי: יכול להיות שעבור מישהו מסוים השמחה מתבטאת בכך שהוא מבלה את הזמן בריקודים במועדון. אבל אנחנו שמחים מכך שאנחנו מנסים להשיג את המטרה הרוחנית. כמו שנאמר: "כי בו ישמח ליבנו".

אתה רוצה להיות בשמחה, אבל אתה לא מרגיש את השמחה בלב. וכאן העצה היא אחת: תנסה לשמוח! אתה תראה כיצד זה ישפיע על האחרים שיסתכלו עליך, ולאחר מכן גם הם יתחילו לרקוד ולשיר. וגם אתה, כשתסתכל עליהם, תתחיל לשמוח.

לא נורא אם בהתחלה השמחה תהיה מזויפת. כי אם לא תשחק ותישאר "אמיתי", בהתאם לאגו שלך, אתה תהיה כמו כל שאר העולם. כל העולם מתנהג בצורה אמיתית לגמרי, כמו שהאגו מחייב אותו. כך הוא פועל.

אבל אתה הרי רוצה לצאת מתוך האגו שלך, וזה אפשרי רק בעזרת משחק. אנחנו משחקים כאילו אנחנו באמת רוצים את ההשפעה, כאילו אנחנו צריכים את החברה, כאילו אנחנו זקוקים לבורא. כל זה "כאילו", כי אני באמת צריך לבלוע את כל העולם!

משחק הוא דבר רציני מאוד. אתם רואים עד כמה התינוקות לוקחים ברצינות את המשחק, ועל ידי המשחק הזה הם גדלים. בכל סוג של לימוד, ההבנה מגיעה כתוצאה מביצוע תרגילים. גם תרגיל הוא משחק, כי נותנים לך לבצע תרגילים שונים שאין בהם שום צורך, והתועלת היחידה מהם היא שאתה לומד מהם.

והעבודה הרוחנית היא אותו המשחק. כמו לילד שנתנו לו לבנות משהו מקוביות. האם מישהו צריך את מה שהילד יבנה? אבל הילד חושב שהוא באמת בונה משהו, שהוא עושה משהו חשוב. וזה באמת חשוב, כי הוא גדֵל מזה.

כך גם אנחנו צריכים עכשיו לשחק, כמו ילדים, כאילו אנחנו בדרגה העליונה. כאילו אנחנו כבר מחוברים ומאושרים מכך שאנחנו מגלים את הבורא. צריך לשחק בזה! ועל ידי המשחק הזה אנחנו באמת נשיג את זה, כי על ידי המשחק שלנו אנחנו מושכים את המאור המחזיר למוטב.

אין לנו שום קשר עם האור העליון, אך בזכות המשחק אנחנו מעוררים אותו מרחוק. גם הילד, על ידי המשחק שלו, מעורר את אותו המאור המחזיר למוטב, רק שהוא משחק במשחקים גשמיים, ולכן האור משפיע עליו באותה הרמה. וגם כאן פועל אותו העיקרון.

אין בזה שום דבר לא רציני. אתם חושבים שאני סתם מטיף לכם מוסר, אבל אלה הם יסודות הבריאה. בעולם שלנו אנחנו מגלים שכך זה עובד. המקובלים לא נותנים לנו שום עצות מוזרות ולא הגיוניות, אלא אנחנו צריכים רק להשקיע קצת מאמצים כדי לנסות להבין אותם.

זהו חוק קבוע, כמו חוקי פיזיקה. והחוקים הרוחניים הם עוד יותר נוקשים ומדויקים מחוקי הפיזיקה והכימיה של העולם שלנו.

מסבירים לך את התנאי שלפיו תוכל לעורר את הכוח שישנה ויגדל אותך. מדובר על פעולות שעל ידן אתה מעורר את כוחות הטבע, ואין לך מה להתרעם על כך. נשאר רק להתייחס לזה בכל הרצינות ולשחק.

מתוך שיעור מספר 2 בכנס הערבה, 23.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משחק בחיים האמיתיים
השמחה שנותנת כוח בדרך
השמחה היא סימן להשפעה

One comment

  1. ברצוני לברך את עורכי הספר "מבוא לחוכמת הקבלה"
    שיצא לאור לפני שבוע .מכול הספרים שיצאו לפניו לטעמי זה הוא הספר שאפשר ורצוי לתרגמו לכל השפות ולהפיצו בכל העולם:בנוסף להיותו בהיר מובןמאפשר הכוונה מדוייקת של הקורא ובדיקה עצמית תוך כדי הלימוד ,כן יירבו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest