דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בונים גשר מעל השנאה

בונים גשר מעל השנאה

שאלה: האם יש הבדל בין העבודה הפרטית לבין העבודה הקבוצתית?

תשובתי: ברוחניות לא קיימת עבודה פרטית בנפרד ועבודה קבוצתית בנפרד. הכול עבודה אחת.

אם אני נמצא רק בשליטה אחת, בשליטתו המלאה של האגואיזם שלי, אין מה לעשות. מציאות כזאת נקראת העולם הזה, ובו אין לי שום סיכוי לשנות את המצבים.

שינוי המצב נקרא שינוי ה"מקום". כלומר אני צריך לבנות מקום חדש, רגש ושכל חדשים, רוחניים. וניתן לעשות את זה רק מתוך החיבור.

העבודה האישית שלי היא בכך שאני משקיע מאמצים כדי להתחבר עם האחרים. ולצורך זה אני בוחר כאלה אנשים, שבתורם יוכלו לעזור לי בחזרה, והם נקראים "הקבוצה". לכן יש כאן גם את העבודה הפרטית שלי וגם את העבודה הקבוצתית, אך למעשה, זוהי עבודה אחת. הרי אני אינני יכול בלעדיהם, והם אינם יכולים בלעדיי. כך אנחנו בנויים מלכתחילה.

אין עבודה אחרת חוץ מלהתחבר, ובתוך החיבור הזה להרגיש תופעות רוחניות חדשות. באותה המידה שבה ארצה לחבר את הרצון הפנימי שלהם אליי, במידה הזאת אני אתקן את הרצון שלי. הרי הכלי הרוחני שלי נמצא מחוץ ל"אני" שלי, בכל האחרים.

אני צריך לחבר את מה שבמודעות שלי נראה כנפרד ומרוחק ממני, מוסתר על ידי הקיר של האגואיזם שלי, הקנאה, השנאה, הרצון שלי לשלוט באחרים, לזלזל בכולם, לנהל אותם, לנצל אותם וכן הלאה.

כך האגו שלי מראה לי בכוונה צורות שונות של ריחוק וזלזול בזולת, כדי שמעל זה אני אבנה גשר של אהבה אליו. וככל שאתקדם יותר, כך ארגיש חזק יותר שאני בז לאחרים, דוחה אותם ורוצה לנצל אותם לתועלתי האישית.

אני עושה את זה בהנאה, או שאני רואה שזה פשוט הכרחי, כי אני בעצמי אסבול אם לא אשתמש באחרים. מביאים אותנו למצבים כאלה, שבהם מציבים אותנו בפני הצורך לנצל את הזולת ולזלזל בו, כדי להציל את עצמנו מאי נעימויות. ואני צריך להבין, שכל אלה הם תרגילים, שדווקא מעליהם אני חייב להתגבר ולהתחבר עם האחרים.

הכוח האגואיסטי מוביל אותי למצב חסר מוצא ומשכנע אותי: תראה, אם לא תפעל לרעת האחרים, פשוט לא תוכל להתקיים בעצמך! וכל העבודה שלנו היא להתעלות מעליו. לכן העיקרון הזה מתבטא במילים: "ואהבת לרעך כמוך", מעל לכל הקנאה והשנאה, מעל לרצון לנצל את האחרים.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
עוצמתו של המעגל הרוחני תלוי בהתנגדות שלו
אף אחד לא יעזור לנו, חוץ מאיתנו עצמנו!
הכול תלוי בך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest