דף הבית / כללי / בונים את בית המקדש השלישי!

בונים את בית המקדש השלישי!

photo_rav_gh70_210.jpg

שאלה: שמעתי שמתכננים לבנות את בית המקדש השלישי וכבר מכינים את הכוהנים והלויים שישרתו בו. למי אפשר לפנות כדי לברר את תנאי הקבלה, ומתי הבנייה מתחילה?

תשובה: אני חושב שצריך למהר בסדר אחר. תחילה אנו צריכים לתקן את היחס של שנאת חינם אחד לשני, שזו הייתה הסיבה לחורבן הבית השני, ולהפוך אותו ליחס של אהבת חינם (ללא תועלת עצמית) לכולם. כך ניצור מעצמנו כלי רוחני שבו, לפי חוק השתוות הצורה (הוא רחום, אף אתה רחום, הוא חנון, אף אתה חנון), יתגלה הבורא. מתוך הגילוי שלו בנו, נהיה "חכמי לב" (דרגת בצלאל, בונה בית המקדש) ונוכל מתוך ההשגה הרוחנית, לבנות את בית המקדש שבתוכנו, וגם בחומר. לכך הכוונה כשאומרים שבית המקדש השלישי צריך לרדת מלמעלה.

אם אנחנו מנסים לבנות את בית המקדש בחומר, ללא תיקון עצמי, אז אנחנו כמו ילדים שמשחקים, ואפילו לא יודעים במה. אגב, גם זה טוב, אבל רק אם אנו יודעים שאנו חייבים לחיות לפי חוקי בית המקדש – "ואהבת לרעך כמוך", כי בית המקדש זה איחוד הנשמות לנשמה אחת, והוא נחרב כי במקום "ואהבת לרעך כמוך", נפלנו לשנאת חינם – שנאת חינם, שאין לה סיבה, ולא בגלל שעשינו רע זה לזה, אלא כתוצאה מקנאה ורצון לשלוט על אחרים.

אם אתה רוצה להכין את עצמך לעבודה בבית המקדש, תלמד את חוכמת הקבלה, תתקן את עצמך עד רמת בית המקדש ואז תגלה אותו כבר קיים בתוך ההשגה הרוחנית שלך (ראה דברי בעל הסולם על מצב הג' ב"הקדמה לספר הזהר").

נאמר שבית המקדש השלישי יהיה יותר טוב משני הקודמים, כיוון ש"אור החיה" שבבית המקדש הראשון ו"אור הנשמה" שבבית המקדש השני, פחותים מ"אור היחידה" שבבית המקדש השלישי. השלישי יהיה יותר טוב כיוון שבו תתאספנה כל הנשמות של האנשים בעולם, ולא רק נשמות ישראל כפי שהיו בבית המקדש הראשון או כפי שהיו חלק משני השבטים בבית המקדש השני (מסיבה זו האור בבית המקדש השני היה פחות מאשר בבית המקדש הראשון).

על בית המקדש השלישי. נאמר: "ביתי, בית תפילה יקרא לכל העמים" (ישעיהו נ"ו ז), כיוון שעל ידי הפצת חוכמת הקבלה, נגיע לחיבור של כולם באהבה, לנשמת אדם הראשון. קורסים ללימוד חוכמת הקבלה צריכים אנו לפתוח!

6 comments

  1. Smileשבוע טוב רב יקר!

    זה מעולה שיש רדיו קבלה. אבל יש לי שאלה- למה לא שומעים אותו במקלטי הרדיו בכל הארץ ? אלא רק במחשב?

    זה היה נחמד מאוד, אילו בבוקר בפקקים, או בערב כשחוזרים מהעבודה- היה ניתן להאזין לרדיו קבלה ולא למשהו אחר.

    אולי גם זה היה מרגיע את הנוסעים ויוצר יותר שקט, שלווה ושלום בכבישים?

    לדעתי זה מאוד נצרך, שרדיו קבלה יקלט במקלטי הרדיו. Smile

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדעתי בית מקדש הוא לא איחוד כל הנשמות. בית מקדש לדעתי הוא נתינת מקום לכל נשמה ונשמה, שאף נשמה לא תהיה על חשבון נשמה אחרת, מה שקורה היום.

    איחוד כל הנשמות לנשמה אחת, נראה לי  משהו רע, משהו מטורף.

  3. אדוני הרב שלום.

    יש לי שאלה:אני לא יודע מתי בדיוק יבנה בית המיקדש ויבוא המשיח ,למרות שאני מיסתכל באתרים אני לא לא יודע את היום ואת השנה שהמשיח יבוא ובית המיקדש יבנה. 

  4. האם יש אסמכתא  לדבריך כי מצוות בניית המקדש איננה ככול המצוות וכי היא דורשת אקדמה מיוחדת ?

  5. נכון!!! Smile

    אם התיקון , "תיקון העל" , ה"תיקון הכולל" הוא אהבת חינם (ככה גם הבנתי, אבל חשבתי שיש גם "תתי-תיקון" מסוגים שונים, והאישיים ביניהם) מקורו, שורשו בחורבן, והעבודה עליו (העשייה) הן פותרת את הרגשת ה"קינה" שנשארה ומלווה מאז החורבן, והן, אכן, מבשילה את התנאים לבית השלישי, שאבן הפינה שלו (אם לא יותר:) היא בליבנו.

  6. אני חושבת שהבנתי…Smile התיקון הוא אחד – אהבת חינם. מה שמשתנה: אינספור הדרכים להוציא אותו אל הפועל, והן לא מחוייבות להיות גדולות, אלא "קלה כבחמורה"Smile אולי….? לפחות ככה זה "מרגיש"Smile

    תודה רבה כבוד הרב,

    תזכו לעשות, שנזכה כולנו לעשות ונחזה במהרה בימינו בבניין המקדש שבלב:)

    תמיד תהיו בטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest