דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בוחר בגילוי הבורא ובדאגה לאנושות

בוחר בגילוי הבורא ובדאגה לאנושות

שאלה: האם השתייכות ל"עם הנבחר", חוץ מהתחייבויות כבדות, נותנת ליהודים איזה שהם יתרונות, הטבות, "הנחות"? מה טוב בלהיות העָם הנבחר?

תשובתי: אנחנו פשוט לא יכולים לסרב ולדחות את המשימה שלנו: לא אלה ששייכים היום לעם היהודי ולא שנים עשר השבטים שאבדו כמעט לפני 2,500 שנה. אנחנו לא יכולים להסתתר מהתפקיד שלנו וחייבים לבצע אותו.

להיות או לא להיות הנבחרים, זה לא תלוי בנו. אנחנו רק צריכים להסתכל, איפה אפשר להוסיף את ההשתתפות העצמית שלנו, שבזכותה אנחנו נבוא לחיים טובים ורגועים, כדי שכולם יבינו ויעריכו אותנו. לא באותו המובן שאנחנו נהיה גבוהים מאחרים, אלא שהם ישאפו לאותה המטרה, ייכללו באותו התהליך.

לא נצליח לברוח, אנחנו בכל מקרה נצטרך לבצע את תפקידנו. שום דבר לא יעזור: לא להסתתר ממנו, לא למות, אלא רק לממש את המשימה שלנו.

שאלה: כלומר, נבחרוּת, מסמלת, לגלות את תוכנית ההתפתחות של החיים ולפעול בהתאם אליה, שזה מאפשר להשיג הצלחה בכול? במה יהיו נבדלים חיי היומיום של האדם שגילה את תוכנית ההתפתחות?

תשובתי: אדם כזה יבין היכן הוא נמצא, איך להתקשר נכון עם אנשים, כיצד בכל רגע לבנות בסיס יותר ויותר בטוח לגילוי עוד יותר גדול של הכוח העליון.

הוא כל הזמן יתקדם לגילוי בתוכו של הכוח העליון, וזה ימלא אותו בידע ובהרגשות עליונות. כל הרצונות והמחשבות שלו יהיו מכוונים רק לזה.

גם היום אנחנו באופן לא מודע משתוקקים ושואפים רק לגילוי של הכוח העליון. נדמה לנו שאנחנו כביכול רוצים אוכל, מין, הצלחה ורווחה משפחתית, כסף, כבוד, מושכלות, אולם למעשה, אנחנו מחפשים בכל זה את הטעם המיוחד של הכוח העליון.

ועכשיו אנחנו חיים בזכות זה, שמרגישים בכול את הטעם של הבורא. כל דבר, כל חפץ, שמביא לנו תענוג, מכיל גילוי מיקרוסקופי של הבורא. אבל אם אנחנו רוצים להרגיש את הגילוי הזה במידה מלאה, כדי שהוא ימלא את כל הרצונות והמחשבות שלנו, יגלה לנו את כל נקודת המבט (פרספקטיבה) לעתיד, לשם כך כבר חייבים להכין את עצמנו, כלומר להתחבר בצורה נכונה עם הסביבה.

שאלה: בהיסטוריה של העם היהודי בכל הדורות, היו הרבה חכמים שחיפשו וחקרו את הכוח העליון. זו הייתה מנת חלקם של המוחות הגדולים ביותר של הדור, של האליטה. אבל האם אפשרי הדבר שעכשיו כל אדם על פני האדמה יכול להשיג את הבורא, כל שבעה מיליארד האנשים?

תשובתי: תחילה, את הבורא צריכים לגלות שבעה מיליון יהודים בישראל, ולהראות לכולם שיש להם את הכוח הזה. כל העמים ירגישו את זה. באותו הרגע שעם ישראל יתחיל להתקדם לגילוי של הבורא, כל האנושות תקפא בציפייה מתוחה, בכך שמבינה, שלאחר שהיהודים ישיגו את הגילוי, הוא יעבור לכל העמים.

שאלה: אז מה זה "העם הנבחר"?

תשובתי: "העם הנבחר", זה עם, שבוחר בגילוי של הבורא ובדאגה לאנושות כולה למען המטרה הזאת: גילוי של הכוח העליון, הכוח הכללי של הטבע לכל בני האדם. זוהי החובה שלנו, ואז כולם יהיו באמת מאושרים, בזה שיעלו למעלה מהמושג של זמן, תנועה ומקום, בכך שיצאו למימד אחר.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 485, 28.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ייסורים של העם הנבחר
חובה לעלות יחד עם כל העולם
עָם לדוגמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest