דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בובות חלולות עם סוד

בובות חלולות עם סוד

שאלה: מה מאפיין יראה אמיתית בפני הבורא, ואיך אנחנו משיגים אותה?

תשובתי: יראה, זה העיקר. בינתיים אין לנו שום דבר, חוץ ממנה. ואפילו האהבה שתבוא אחר כך, בינתיים בנויה על יראה. זו יכולה להיות יראה על החיים שלי, חשש לבזבז אותם ללא תכלית, ללא משמעות, לסיימם ללא שום תוצאה חיובית. יראה כזו מביאה את האנשים לחכמת הקבלה והיא נקראת "יראה מעולם הזה ויראה מעולם הבא".

יראה שנובעת מזה, שאנחנו כבר מתחילים לחשוב מחוץ לנו ולא על עצמנו, אנחנו יכולים לעצב אותה רק על ידי סביבה נכונה. כי אני יכול להתבלבל ולא להבין, האם אני דואג על איך לעשות נחת רוח לבורא, האם אני מתקדם לזה או לא. אבל זו כבר יראה על הפעולה, שהתוצאה שלה נמצאת מחוצה לי: לא בכיס שלי ולא בנפש או בנשמה שלי, לא בעולם הזה או בעולם הבא, אבל כבר עכשיו היא נמצאת איפה שהוא מחוצה לי, כלומר, שהיא כבר קשורה לפעולת השפעה.

ובמקרה כזה, אני לא יכול להיות בטוח שההערכה שלי היא נכונה. ולכן אני לא קיים בעולם הזה כאדם אחד, אלא אני מוקף בכזה דמיון שנותן לי הרגשה שקיימים עוד הרבה יצורים אחרים: טבע דומם, צומח וחי, ובני אדם. ואת כולם אני צריך לקבל כחלקי הנשמה שלי. ועד שאני לא מגיע ליראה שאני דואג להם יותר ממה שאני דואג לעצמי, זה לא נקרא שאני עשיתי "צמצום" על האגו שלי, זה לא נקרא שאני חושב על איזו שהיא פעולה שדומה לבורא.

לכן, בעבודה שלנו, אנחנו צריכם קודם כל לשקול, למדוד ולסדר את כל היחסים שלנו עם הסביבה. רק דרך הסביבה אנחנו מממשים את הבחירה החופשית שלנו. והבורא גם כן נמצא בתוך הסביבה. אם אני מגלה יחס נכון לחברה, לחברים, אז נפתחים לי "כלים" יותר רחבים, כאילו שאני עובר למימד יותר פנימי ושם מגלה קשר עם הבורא. אחד נמצא בתוך השני (כמו בובות חלולות זו בתוך זו), כלומר בתוך הקבוצה מתגלה הקשר עם הבורא.

אי אפשר לגלות אותו בדרך אחרת. בסופו של דבר, אני צריך לראות איך כל העולם נכנס לערבות הדדית, מפני שהוא כולו שייך לי, הוא כולו שלי.

מתוך שיעור על מאמר מס' ל"ח מספר "שמעתי", 01.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"עקב ענוה יראת ה'"
האוצר שלנו, זו יראה בפני הבורא
היראה העיקרית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest