דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו נדליק את האור!

בואו נדליק את האור!

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

שאלה: מה צריך להרגיש אדם, שמתקדם בצורה נכונה?

תשובתי: הוא צריך לראות שהוא מבין כל פעם יותר לעומק את החומר הנלמד, קורא על תכונות כאלה, שאותן מתחיל לזהות בתוך עצמו. זה עדיין לא גילוי רוחני, אבל כבר נוצרת בתוכו מערכת רגישה, שבה מורגשת תגובה למה שהוא קורא בספר. בתוכו כאילו מתרחב תחום של הבחנות ורגשות פנימיים. כי בזמן של הסתר פועל עלינו אור מקיף, שמגלה לנו את עוונותינו – רצון רק לעצמי, האהוב עלינו ביותר!

האדם מגלה בתוכו תחום, שבו הוא מרגיש תופעות ותגובות לטקסטים קבליים. ולמרות שזהו מקום הסתר, זהו מקום שבו האדם מרגיש את ההסתר! שלבי ההסתרה צריכים להיות מורגשים כמו מדרגות.

אני הולך בדרך ולא רואה, לא מימיני ולא משמאלי ולא צעד אחד לפני. הרבה דברים לא מובנים לי, כיצד לעשות צעד קדימה – והאם הוא יהיה קדימה, ואולי אני בכלל אפול? אבל אני מרגיש, שקיים בתוכי איזשהו מרחב פנימי, שבו אני מגלה כל מיני תכונות, תגובות. ולמרות שאני נמצא בחושך, אבל אין זה חושך גמור, שלא ניתן לזהות בו דבר – אני מקבל ממנו רושם, פעם יותר ופעם פחות.

האור הזה שמאיר לי, החושך הזה, הוא ההיפך שלי, הניגודיות שלי להשפעה, ופעם נדמה לי שהוא חזק יותר ופעם חלש יותר. צריך למצוא את המקום הזה בתוכי ולהבין מה נקרא אז פשע וחטא. זה שייך רק ליחס שלי כלפי אנשים אחרים – זה הופך לאותו מקום צפוף, שאותו אני מבדיל בחושך.

חושך זה חוסר קשר עם אחרים. זה דומה לרשת חשמל, שבה כל הקשרים בין האלמנטים קרועים, ולכן הזרם אינו זורם. אם באמת נרצה להתחבר – ברצון הזה נדליק את האור!

רשומות קודמות בנושא:
היכן למצוא את האור העליון?
בדיקת ההתקדמות לרוחניות
אבני הדרך הנעלמות

2 comments

  1. שלום רב יקר

    שמעתי שנאמר שאישה יכולה להגיע רק להשפיע על מנת להשפיע ולא עד לקבל על מנת להשפיע ? האם זה נכון ?

    זה נראה מאוד תמוהה, כי אם האישה שנבראה לאחר הגבר והיא- היינו הרצון הוא תכלית הבריאה, ואם האישה היא המקבלת, אז דווקא בה אמורה להתממש התכלית של לקבל על מנת להשפיע.

    ושורש מרוחניות בגשמיות  – הריון ולידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest