דף הבית / המשבר ופתרונו / בואו נדבר על העתיד

בואו נדבר על העתיד

שאלה: קשה לי לתאר לעצמי את החברה המתוקנת באירופה ובאמריקה, כיצד היא תשתנה, כיצד היא תיראה?

תשובה: תקרא את ספרו של בעל הסולם "הדור האחרון", האמת, שקשה לקרוא לו ספר, הרי הוא מורכב מקטעים שאינם קשורים זה לזה, מהם הוא חשב לכתוב אי-פעם ספר. אך בכל זאת כדאי לקרוא בו.

אני יכול לתת בקצרה דוגמה של החברה העתידית. העולם הולך לקראת הידמות לטבע. עומדות בפנינו תקופות של התקררות והתחממות, נפילות ועליות. הרי הכול צריך להגיע לאיזון – בכך מסתכמת המגמה העיקרית של הטבע.

אנחנו לומדים בחכמת הקבלה, שבחברה האנושית צריך להגיע לאיזון. מאיפה המקובלים יודעים זאת? – הם משיגים את הטבע העליון, מערכת ההנהגה העליונה, שואבים משם ידיעות ומגישים אותן לכולם. מתוך אותה מערכת ההנהגה ברור לנו, שהמערכת האנלוגית פועלת באופן שמוביל את כל המרכיבים שלה לאיזון.

בחברה האנושית האיזון יגיע רק במקרה שהיא תגיע לצריכה נבונה. אתם יודעים כיצד החיות צורכות? הן אוכלות כמה שנחוץ להן ועושות רק מה שהכרחי עבורן. עלינו להבין שאם נרצה ואם לא, החיים יובילו אותנו לכזה יחס רציונלי כלפיהם.

כעת מתרחשת נפילה ברמת החיים: אבטלה, פשיטות רגל, וכן הלאה. זה מוביל לכך שנגיע לרמת חיים נורמלית, שלא נחשוב רק איך להרוויח יותר, לקנות יותר ולזרוק יותר. אי אפשר להתקיים בצורה כזאת: הרווחתי, קניתי, זרקתי! זהו קיום חסר מטרה. הטבע יוציא אותנו מזה, ויכריח אותנו לעבור למצב הבא.

המצב הבא של העולם מתאפיין בכך, שהאנשים יעבדו רק כדי להאכיל את עצמם, להלביש את עצמם, להנעיל את עצמם, לבנות דיור נורמלי, וכן הלאה. כלומר, שום דבר מיותר – רק מה שהכרחי לקיום. הכרחי, זה לא אומר לחיות בלי חשמל או בלי נוחיות, לא. זה אומר לחיות באופן רציונלי, להסתפק במה שנחוץ לקיום נורמלי של משפחה ממוצעת, זאת הרמה שאליה צריכה להגיע כל האנושות.

אם נהיה קשורים זה לזה, אז לא נתחיל לזרוק אוכל, לא נצטרך לייצר דברים מיותרים, ויחד עם זה, לא יישאר בעולם אף אדם רעב. אם נתייחס לעצמנו ולאחרים בצורה רציונלית, לא נצטרך לייצר אפילו לא סמרטוט אחד מיותר, לכולם יהיה מה ללבוש, ועוד יישאר "הר" של מותרות.

אנחנו לא נעסוק בבניית מבנים מיותרים שאינם נחוצים לאיש, אלא בבניית בתים, דירות, כלומר, לכולם יהיה הכול. לכך יוביל אותנו הטבע! לא נרצה להגיע לכך בדרך טובה, נגיע לכך על ידי פשיטות רגל ובעיות.

הדוגמא של קפריסין, זאת רק ההתחלה של קריסת המערכת הבנקאית. עד לא מזמן, המערכת הבנקאית הייתה כמו "פרה קדושה" – הממשלות השקיעו בה מיליארדים, רק כדי שהבנקים יעבדו, ואילו עכשיו, זהו, כבר מתחיל השלב הבא, וזה רציני. מה שקורה עם קפריסין זאת קריסת היסודות של העולם שלנו, כשהאנשים מפסיקים להאמין לבנקים.

זה קורה מפני שאנחנו לא הולכים למצב האיזון והחיבור בדרך הטובה, מתוך הבנה שצריך ללכת לקראת זה בהדרגה, מתוך רצון, מתוך הכרה. כתוצאה מכך הטבע מכה בנו ובכל זאת מאלץ אותנו להתקדם קדימה.

אבל אני מקווה שבעזרתכם המצב הבא של האנושות יושג במהירות ובדרך טובה. והוא יהיה דווקא מצב רציונלי, כשכל אחד יצרוך בצורה נורמלית ובמידה שווה. האדם יעבוד שעה-שעתיים ביום, הרי זה בעיקרון כל מה שנחוץ לו כדי לספק לאחרים את כל הנחוץ. וביתר הזמן האנשים יעבדו רק על החיבור, כלומר על החינוך וההשכלה האינטגרליים.

בשום מקום לא נאמר שהאדם, עם תפוקת העבודה הנוכחית, צריך לעבוד 10-15 שעות ביום. לשם מה? זה אבסורד! אנחנו פשוט מכלים מהאדמה את כל אוצרותיה, המחצבים המועילים, הנפט, הגז. ובסופו של דבר, עם מה אנחנו נשארים? מה אנחנו משאירים לילדינו, לנכדינו?

הגיע הזמן להפסיק את זה. אני מקווה שזה יקרה בדרך טובה, דרככם. אחרת המכות לא תיפסקנה. חכמת הקבלה מזהירה, שאם האנושות לא תתחיל לתקן את עצמה בדרך מושכלת, אז תיתכן אפילו מלחמת עולם תרמו-גרעינית.

מתוך שיעור מס' 6 בכנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כשם שאדם שואל, כך משיבים לו
אל עולם חדש, דרך קפיצה איכותית
לקראת האינטגרליות בדרך טבעית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest