דף הבית / חינוך, ילדים / בואו לא נהיה חכמים יותר מהטבע

בואו לא נהיה חכמים יותר מהטבע

ידיעה (המרכז הרפואי ייל Yale): לידה טבעית, בניגוד לניתוח קיסרי, משיקה את הייצור של חלבון ספציפי USP2 במוחו של התינוק, אשר מגרה את ההתפתחות של המבנים המוחיים תוך כדי התפתחות הגוף, ומסדירה את התפקודים השונים של המוח אצל מבוגרים.

מדובר בחלבון שמסדיר את ההתפתחות התקינה של קשרים עצביים בהיפוקמפוס, אזור במוח שאחראי על הזיכרון לטווח קצר ולטווח ארוך, התמצאות במרחב, וכן משתתף במנגנון ההיווצרות של רגשות.

אחד מתפקידי המפתח של ה- UCP2 הוא השתתפות בתהליך המחזור של חומצות שומן בעלות שרשרת ארוכה בחלב האם, שמהוות את מקור האנרגיה החשוב ביותר לתאים העצביים, דבר חיוני במיוחד בתקופה הסמוכה ללידה. UCP2 מעורב גם בהסדר מספר תהליכים במוחו של מבוגר, כמו מחזור האנרגיה, התרבות תאים, הגנה עצבית וגירוי קשרים סינפטיים.

מתח פיזיולוגי במהלך הלידה הטבעית יוזם ייצור פעיל של החלבון הזה בהיפוקמפוס. העלייה הנצפית במספרם של הניתוחים הקיסריים עלולה לגרום להשלכות ארוכות טווח לאנושות.

התייחסותי: הבעיה של האנושות היא, שהאגו שלנו מציב אותנו מעל העולם הסובב אותנו בתור כובשים, ולא בתור שותפים. זה מוביל להרס של הטבע, לייצור של מזון מעוות מבחינה גנטית, יצירת יחסים חברתיים לא טבעיים, וכן הלאה. המשבר אמור לשחרר אותנו מהיחס האגואיסטי ולהביא להרמוניה עם העולם – על ידי סבל או על ידי מודעות. רק אם נתפתח על פי חוקי הטבע, אנחנו לעולם לא נטעה!

ידיעות קודמות בנושא:
המוח: סוד שאינו נגיש למדע
העוּבר – הוא זר או שלך, גשמי או רוחני?
להיוולד ברוחניות ללא ניתוח קיסרי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest