דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהתאם לרצון המקורי

בהתאם לרצון המקורי

חכמת הקבלה מתגלה לאנושות באופן הדרגתי. המקובל הראשון שהשיג אותה, היה אדם, מקובל, שחי לפני 5779 שנים. אבל היא התגלתה בצורה מפורשת יותר דרך אברהם לפני קרוב ל – 3600 שנה. היום חכמת הקבלה עוברת שלב הכרות מעניין מאוד של האנושות איתה.

בעבר היא הייתה נחלתם של מקובלים מבודדים וסגורים וכיום היא מתחילה להתפשט בכל רחבי העולם. לכן היום אנחנו גם משתתפים וגם עדים לתופעה ייחודית, שבה מתגלה לאנושות בהדרגה מהות העולם שבתוכו היא חיה, הסיבות והתוצאות של הקיום, תוכנית ההתפתחות של האנושות.

בני אדם מתחלקים לחמש מדרגות, בדיוק כמו הרצון הכללי, לפי רמת התפתחותם ודרגת השתתפותם בחיים. ישנם בני אדם שדבר לא מדאיג אותם פרט לעצמם. ישנם כאלה שאותם מעניינת המשפחה, החברה שבה הם חיים וכולי. את הקטגוריה הבאה מעניין כדור הארץ, כוכב הלכת, החלל, אבל עם זאת, הם לא מעוניינים לפרוץ מעבר למסגרות של העולם הזה. ישנם כאלה שרוצים לגלות ולדעת מה היה בימי קדם ומה יהיה בעתיד.

וישנם אנשים שאותם מעניינת המערכת הכללית של הבריאה, באיזו מידה אנחנו משתתפים בה, עד כמה הבריאה הזאת קיימת בפני עצמה, מאיפה היא, מה איתה, כיצד? הם שואפים להבין את התמונה הכללית של שיתוף הפעולה ההדדי בין כל החלקים.

דווקא עיקרון הקשר הגלובלי, האינטגרלי של כל הטבע מושך אותם יותר מכל. הם רוצים לדעת באיזה אופן הכול מקושר יחד, למה, לשם מה, בשביל מה, כיצד דבר אחד מגיב ומנהל דבר אחר ומשפיע על כולם? יש להם רצון גדול עד כדי כך שהם רוצים להכיר ולהשיג את המערכת הכללית, את הסכימה הכללית, את המבנה הכללי של כל מה שקיים, לא רק בעולם שלנו, אלא גם מעבר לגבולות שלו, והם לא מוצאים מנוח בחיים הרגילים.

בכך שהם משתדלים להידמות לאחרים, הם מנסים לעסוק בכל מיני בעיות גשמיות. אבל זה לא יימשך זמן רב. בהזדמנות הראשונה שהגורל יקנה להם, הם מיד "עפים" לאן שהוא, כלומר אינם יכולים לעסוק בבעיות יומיומיות. יותר מדאיגות אותם בעיות, אפילו לא בקנה מידה קוסמי, אלא למעלה מזה, כלומר כל מה שהמילה "הכול" כוללת בתוכה. זה לא החלל, לא העולם שלנו, זה משהו "באופן כללי". אנשים כאלה, שידע "באופן כללי" לא נותן להם מנוח, מציק, מכרסם אותם מבפנים, מגיעים לחכמת הקבלה.

לא בהכרח אצל כל אחד מהם השאלה הזאת מגיעה לדרגה מקסימלית, אבל בכל מקרה היא מעט גבוהה יותר מהעולם שלנו. ישנן שאלות מסדר נמוך יותר, כאשר מעניין אנשים לדעת במה תלויה הבריאות שלהם, הגורל שלהם, הם עוסקים במיסטיקה או מתחילים ללמוד רפואה עממית וכולי. באופן כזה אנחנו מתחילים להסתובב סביב חכמת הקבלה מלמטה, מהדרגה הבהמית המינימלית ביותר ועד לדרגה המקסימלית ביותר, שבה האדם מרגיש נחיצות להבין ולהשיג, את כל הבריאה, את כל המערכת, את ההנהגה שלה.

קיימים שדרוגים שונים של רצונות. לכן רבים מגיעים וכשהם שומעים שמדובר כאן על הדרגות הגבוהות ביותר, הם מבינים שזה לא בשבילם, מפני שיותר מעניין אותם שימוש גשמי, גם של האדם וגם של חכמת הקבלה. הם צוברים מעט ידע ועוברים לדרגה שלהם.

למעשה, כך צריך להיות. לכן אנחנו אף פעם לא מעכבים אף אחד, את מי שמגיע, או את מי שעוזב, זה עניין אישי של כל אחד. שכל אחד ימצא את האיזון במערכת הזאת, בכל דרגות השגת הבריאה בהתאם לדרישה של הנשמה שלו, כלומר, של הרצון הפנימי, המקורי, האישי שלו. כך אנחנו קיימים.

מתוך שיעור הקבלה היומי 05.02.19

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest