דף הבית / כללי / בדרך הביתה (סרט מרגש לסיכום קונגרס הקבלה)

בדרך הביתה (סרט מרגש לסיכום קונגרס הקבלה)

בדרך הביתה (סרט מרגש לסיכום קונגרס הקבלה)
"תכלית הבריאה מוטל על כל המין האנושי יחד: שחור כלבן וכצהוב בלי שום הבדל מעיקרו"
(בעל הסולם, הערבות)

מאז ימי מגדל בבל והיפרדות האנושות לעמים רבים, לאורך כל ההיסטוריה חלמו בני האדם על איחוד לבבות. מעבר ללאום, לשפה, לגזע, לתרבות או למנטאליות. מעבר למצב הסוצי-אקונומי או הגיל. פשוט איחוד.

תיאוריה חברתית אחת החליפה את השנייה אך הביאה גם היא לסבל. אנשים הקריבו חייהם עבור האידיאה, אולם הבנה הדדית ואהבה לזולת לא הפכו לנורמה של חיינו. דווקא עכשיו, כשאנו כבר שבעים מפילוסופיות, עייפים ממהפכות חברתיות כושלות, בשקט, בטבעיות, מתגלה מתוך הטבע השיטה לאיחוד – חכמת האמת.

בין ה-3 ל-6 בפברואר, התקיים קונגרס הקבלה הבינלאומי של תנועת בני ברוך, קונגרס שביעי בישראל. בין המשתתפים היו מדענים, שחקנים, סופרים, מוסיקאים, ספורטאים, פועלים ואנשי עסקים. 3000 איש, 54 מדינות, 46 שפות. הם באו לכאן כנציגים של כשני מיליון תלמידים שיש לבני ברוך ברחבי העולם, במטרה להיות "כאיש אחד, בלב אחד".

אני גאה להציג בפניכם את הסרט המאוד מרגש, שמסכם את מה שהיה שם.

"והפצת החכמה בהמון מכונה שופר, דוגמת השופר שקולו הולך עד למרחק המרובה, כן יתפשט הד החכמה בכל העולם, שאפילו האומות ישמעו ויודו, כי יש חכמת אלוקים בקרב ישראל" (בעל הסולם, שופרו של משיח)

"בעת שהאנושות תגיע למטרתה על ידי ביאתם לדרגה השלמה באהבת זולתו, שאז יתלכדו כל גופות בני העולם לגוף אחד, ולב אחד, אשר רק אז יתגלה כל האושר המקווה לאנושות על שיא גובהו" (בעל הסולם, החרות).

8 comments

  1. אני אוהב את כולכם,

    ואם אי פעם אשכח זאת , אנא ,בבקשה,

    בבקשה אל תשכחו להזכיר לי

  2. מתי יהיה עוד קונגרס כזה?

  3. מרגש, מדרבן

    ממריץ, נותן

    ה ש פ ע ה

    רינת, הקבוצה הוירטואלית

  4. כבוד הרב לייטמן שלום,

    צפיתי בסרטון המרגש הזה ולא הפסקתי לבכות. מהיופי. מן ההתרגשות. מאופן כל כך תומך ומפרגן של מפגש גברים. חשתי כאילו אני צופה בחזון אחרית הימים. הנה, כן, זה קורה. ובמיוחד במיוחד נגע לליבי, המגע הפיזי הבלתי פוסק והכל כך אוהב בין כולכם.

    יישר כוחכם,

    שרית

  5. זהר פרשת בא/ מאמר כי  לא ראיתם כל תמונה/אות רטו רטז

    רטו) ואי יקשה בר נש וכו': ואם יקשה אדם, הרי כתוב, צ] כי לא ראיתם כל תמונה, ואיך אנו דורשים בו אותיות ושמות. הוא יתרץ לו, שתמונה זו ראיתי כעין שכתוב, ק] ותמונת ה' יביט, שפירושו ספירת המלכות. ולא בכל תמונה אחרת שברא ויצר באותיות, פירוש, כי ספירת המלכות הוא שורש כל המקבלים והכלים, אבל לא בט' ספירות הראשונות שהן מופשטות מכל צורה. ומשום זה אמר, ר] ואל מי תדמיוני ואשוה ואל מי תדמיון אל ומה דמות תערכו לו.

    צ] (דברים ד') ק] (במדבר י"ב) ר] (ישעיה מ')

    רטז) ואפילו האי תמונה וכו': ואפילו תמונה זו שבמלכות, אין לו במקומו של המלכות, אלא רק כשאור המלכות יורד ומתפשט אל הבריות למלוך עליהם, אז יראה אליהם לכל אחד, כפי המראה והחזיון והדמיון שלהם, דהיינו רק בבחינת המקבלים, ולא במלכות מבחינת עצמותה, ש] וזהו וביד הנביאים אדמה.

    ש] (הושע י"ב)

  6. נועם דוייב

    לא הצלחתי לעצור את הדמעות שזלגו ללא הפסק לאורך הסרטון , כאילו חייתי מחדש את הקונגרס עם כל התחושות.

    זה מדהים וזה אמיתי – כל כך הרבה אנשים שכל ענינם הוא איך להעניק אהבה לחברים…וכמה שיותר.

    גברים יקירים ואהובים,

    אוהבות אתכם , תומכות בכם , מעריכות אתכם –

    אתם גדולי הדור !!!!!!

  7. מקסים! מי שלא ראה- מומלץ ביותר.

    הקליפ הזה יכול לרומם כל אדם ממצב שאין לו התפעלות והוא לא מרגיש את כל הקבוצה האדירה שהולכת יחד אל עבר מטרת בריאה.

  8. זהר/פרשת בא/מאמר כי לא ראיתם כל תמונה/אות ריז – רכב

    ריז) ובגין דא יימא וכו': ומשום זה יאמר להם הקב"ה, אע"פ שאני מתדמה לכם בצורות שלכם דהיינו בחזיון ודמיון. עם כל זה, אל מי תדמיוני ואשווה, שהרי קודם שברא הקב"ה תמונה בעולם ומטרם שצייר צורה, היה הקב"ה יחיד בעולם, בלי צורה ודמיון, ומי שמשיגו קודם מדרגת בריאה, שהוא בינה, שהוא עוד מחוץ לכל צורה, אסור לא לעשות צורה ודמות בעולם, לא באות ה' ולא באות י' ואפילו לקראו בשם הקדוש, או באיזה אות ונקודה. וזהו שאומר הכתוב, כי לא ראיתם כל תמונה, דהיינו, מכל דבר שיש בו תמונה ודמיון לא ראיתם.         

    ריח) אבל בתר דעבד וכו':  אבל אחר שעשה אותה הצורה של המרכבה של אדם העליון, ירד והתלבש שם, והוא נקרא בו בצורת ד' אותיות הויה, דהיינו הע"ס כח"ב תו"מ, כדי שישיגו אותו בדרך מדותיו, שהן הספירות. בכל מדה ומדה, וקרא אל אלקים שדי צבאות אהיה, כדי שיכירו אותו בכל מדה ומדה איך מנהיג את העולם בחסד ובדין כפי מעשיהם של בני אדם. ואם לא היה מתפשט אורו על כל הבריות איך היו מכירים אותו, ואיך יתקיים, מלא כל הארץ כבודו.

    ריט) ווי ליה מאן וכו': אוי לו למי שידמה אותו לאיזה מדה, ואפילו מאלו מדות שלו, ומכל שכן לבני האדם שהם כלים ונפסדים. אלא הדמיון שאנו מדמים, הוא כפי השליטה שלו על אותה המדה, ואפילו כפי שליטתו על כל הבריות. ואין דמיון למעלה ממדה ההוא. וכששליטתו מסתלק ממנה, מאותו מדה, אין לו מדה ולא דמיון ולא צורה.

    רכ) כגוונא דימא דלית וכו ': כעין הים. שאין במי הים היוצאים ממנו, שום תפיסה ושום צורה, אלא התפשטות מי הים על כלי, שהוא הארץ, נעשה בהם דמיון, ואנו יכולים לעשות שם חשבון, דהיינו, המקור של הים הרי אחד. יוצא ממנו מעין, כפי התפשטותו בכלי כעגול שהוא י', הרי שתי צורות, כי המקור אחד, והמעין היוצא ממנו הרי שתים. המקור ה"ס הכתר. והמעין ה"ס החכמה.

    רכא) לבתר עבד מאנא וכו : לאחר כך עשה כלי גדול, בדומה למי שעשה חפירה גדולה, והתמלא מן המים היוצאים מן המעין. וכלי זה נקרא ים. והוא כלי שלישי. דהיינו בינה. ואותו כלי הגדול נחלק לז' נחלים. וכמו לכלים ארוכים, כך התפשט המים מן הים אל שבעה הנחלים. והרי המקור, ומעין, וים, וז' נחלים, הם עשרה. ואם ישבורהאומן אלו הכלים שתקן, יחזרו המים למקור, וישארו כלים השבורים יבשים בלי מים.

    רכב) הכי עלת העלות וכו' : כך עלת העלות עשה עשר ספירות וקרא לכתר מקור, ובו אין סוף לנביעות אורו. ומשום זה קרא לעצמו אין סוף. ואין לו דמות וצורה, ושם אין כלי להשיגו, ולדעת בו איזה ידיעה כלל. ומשום זה אמרו בו , במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אך תחקור.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest