דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדיקת אמיתיות הקבלה

בדיקת אמיתיות הקבלה

שאלה: אם אדם בודק בעצמו את השיטות האחרות, אז הוא באמת רואה שאין שיטה אחרת. אבל מצד שני, אתה קצת מרובע ודוגמטי בזה שאתה אומר שאין שיטות אחרות, ובכל זאת מציין שכל אחד צריך לבדוק בעצמו.

תשובה: אתה צודק. אם תגיד היום למדענים מודרניים שיש בידך ידע אוניברסלי אמיתי יחידי, הם יפסיקו מיד לדבר איתך. וזאת מפני שהמדע הבין במאה השנים האחרונות שאין שום דבר מוחלט – כי אמצעי ההשכלה של האדם מוגבלים ואינם מקיפים את כל תמונת העולם, אלא מקטעים אפסיים ממנה. לכן לא ניתן להסיק מסקנות מוחלטות על שום דבר.

הקבלה מגלה את תמונת העולם למי שמשיג אותה, גם כן בחלקים – אך בצורה הולוגרפית – כל חלק מכיל בתוכו את העולם כולו, רק בקנה מידה קטן (באותן "עשר ספירות" לפי העיקרון "כלל ופרט שווים").

ולגבי בדיקת אמיתיותן של תורות, שיטות, פילוסופיות ודתות: כשאנו סורקים אותן ומשווים ביניהן – החוקר עצמו משתנה – ולכן התהליך הזה הוא אין סופי, שלא לדבר על כך שהוא סובייקטיבי לחלוטין.

לעומת זאת, אתה יכול לוותר על לימוד כל התורות-מיסטיקות-פילוסופיות-דתות של העולם, וללמוד את הקבלה באופן ביקורתי כמדען חוקר וכמקובל, היינו כמשיג (בצורה חלקית, כמו את העולם הזה) את העולם העליון. כך תראה על עצמך, שאתה עובר בדיוק את כל אותם המצבים המתוארים בספרי הקבלה, על פי סדרם. יכול להיות שהמצבים האלה אינם נעימים כל כך, תקופות של אכזבה, אדישות וכולי מפני שאתה מגלה את הרובוט, האגואיסט, הבהמה שבך, וממנה אחר כך כבר תבנה אדם. אולם סדר התפתחות האדם שבך הוא הסדר האפשרי היחיד והאמיתי מאז ומעולם. בד בבד תתחיל להבין עד כמה הכרתך, השגתך, התיאור שלך את העולם הסובב – תלוי רק בתכונותיך ואיך הוא משתנה עם השתנותן.

בקיצור, העולם משתנה במידת גדילת האגו שלנו – לרעה, או שנשנה את עצמנו – והעולם ישתנה לטובה!

4 comments

  1. זה קצת כמו להסתובב סביב הזנב של עצמנו. ראשית המדע המודרני יודע שהוא בודק תופעות בכלים שלו, כלומר הכלים הם במקסימום 'הארכה' או 'ההעמקה' של תפיסותיו של החוקר עצמו. לכן מעת לעת תיאוריות נופלות וקמות חדשות. שנית,אם אדם יבדוק בעצמו כל שיטה הוא יכול להעביר כמה שנות דור ובינתיים ימשיך לתהות ולסבול.
    נדמה לי שהגענו לתקופה בה אנו נותנים קרדיט מסויים לאינטואיציה שלנו. כך שאם אדם מרגיש שפה נמצאת האמת המתאימה לו כאדם את זה הוא יבדוק לעומק ומכל השאר רק 'יטעם' כדי שיהיה לו בסיס להשוואת תחושותיו.

  2. האינדיווידואליות האחידה: "אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות"- חז"ל

    חז"ל אסרו עלינו איסור חמור להסתמך או להסתייע בכל תפיסה שכלית ועיונית לרבות לענייני דת והן בגדר עבודה זרה לאמת, שכן "שכל" האדם מטבעו בעל ספיקות (מעבר למוגבלות התפיסה שלו שתבואר בהמשך) והמסקנה של היום היא הספק של המחר ולראיה 3000 שנה של פילוסופיה ללא מוסכמה אחת מוחלטת. למרבה הפליאה דווקא תומכת חז"ל בשיטת המדע, הדוגלת בניסיונות אמפיריים שאין לנו ספק במציאותם!!! אך המדע של זמננו כבר מבין והחליט ש"אין ודאי מוחלט בהמציאות" וכמו שההודים אומרים: "אין אמת אוניברסאלית אלא רק סובייקטיבית". אבל מה שמדהים הוא שהמקום היחידי בעולם בו הסובייקטיבי הופך לקולקטיבי הוא בחכמת הקבלה,שמפרשת את התורה- המחצב האינסופי שניתן לנו בעדות לעם שלם (כ1.5 מיליון נפש מישראל) וכל התיאורים הם למעשה אותו תיאור "הנך אחד בכל דמיונות" – (שיר הכבוד).

    במציאות מצפים ממך להאמין רק באמת ,שאתה במו עינייך תראה(כמו בכותרת): אמת שהיא בבחינת הכרה פשוטה ואין לה שום עזר של העיוני והיא משולה לחכמת "הנגלה" לתודעת האדם ו/או להאמין באמת על בסיס אותן ידיעות שנשמעו מפני אנשים נאמנים (אבותינו ורבותינו) או באמת שיש לנו בעצמנו מבחינת הכרה והתפיסה אם כי עדיין אי אפשר לנו להתקרב מבחינת השכל הבריא הנוכחי ואלו משולים לחכמת "הנסתר" לתודעת האדם.

    בשילוב של הנגלה וקבלת הנסתר חוזה החווה במציאות הרחבה והאמיתית בעצמו.
    ניתן להמשיל זאת לרופא, הרושם מרשם של תרופה, אתה תיקח את התרופה כי אתה יודע שאם תלמד בדיוק את אותם לימודים כמו שלו, אולי יקח לך יותר זמן, אבל תגיע לאותה המסקנה,כך המקובלים בחכמת הקבלה הם השיגו את המציאות העליונה והם מדריכים אותנו בלהגיע אליה ולמרות הרושם המיסטי באופן מדויק ודרך היגיעה והיישום תחווה אותה בעצמך.

    בקבלה מדובר במיטודה אמפירית ישומית ופרקטית שמגלה לאדם את האלוקות ודרכי הנהגתו ומראה לו את הדרך להתעלות לרמתו ובכך להשיג עולם רוחני בו מושג הטוב,הנצח האחדות והאהבה.

    המקום היחידי בעולם שבו לא מתקיימת עקומת הצמיחה,ישורת,דעיכה. נטו עליה,משמע נצח.

    מוגבלות התפיסה:"לעולם ה` דברך ניצב בשמיים"

    חכמת הקבלה, בדומה לגלי הקול, הנשמעים לאדם בטווח תדרים כל כך מצומצם של (20 הרץ ל 40 ק.הרץ) אך מעליהם עובר עולם שלם – אינטרנט אלחוטי,פלאפונים שידורי לווין וכו` ואינם נשמעים, חכמת הקבלה מתייחסת לעולמות אשר מעל תפיסת האדם הלא מודע ואינם מורגשים בו..

    בקבלה היחס בינם הוא כמו עולם האחוז (5 החושים) לעולם ה99 אחוז (הנשמה).

    "הדיבור האלוקי" ישנו קול אלוקי שבכל רגע בורא את העולם אך תפיסתנו המצומצמת אינה שומעת אותו, כמו שהיא לא שומעת טונות של מידע ולא רואה את מרבית תדרים שעוברים מולה.

    וכמו שצריך לבנות מכשיר מפלסטיק לקלוט אינטרנט אלחוטי – אנחנו צריכים לבנות מכשיר רוחני- כלי נשמתי שדרכו ובקיבולתו נוכל לקלוט את ה"אות" האלוקי.

    החיים הם משחק "המחבואים" הכי גדול בהיסטוריה:

    כל העולם זה מלשון העלם,הסתרה,פילטר,חושך,רע,מוות וסוף לאותו אור,טוב ומוחלט,חסד גלוי ואינסופי והוא נראה רק כך רק בעיניים שלנו, ב5 החושים הגשמיים שלנו.

    "כשמקיימים את ההוראות, מסירים את הקליפות,הנשמה מתחילה להתגלות,ואת הקול האלוקי לקלוט"

    הישום: "אני רק יכול להראות לך את הדלת, אתה האחד שיצטרך לעבור בה." (מורפיוס–"מטריקס")

    המקובלים הם אלו שהשיגו את העולמות האלו ובעזרת ספריהם הם מראים לנו את הדלת, וכל אחד מישראל לבסוף יצטרך לעבור בה. "וכל אשר תחזו לכם, עיניכם תראנה ולא זר" – בעל הסולם.

    אור האינסוף הטמון בספרים והתובנות הטהורות המושגות יוצרת פשוטו כמשמעו, כלי ראיה חדש, "חוש" חדש הנקרא נשמה- ודרכה חוזים במציאות השלמה והקיימת ב"עיניים" שלנו..

    "מעבר מעיוורון צבעים לראיית כל הספקטרום, מעבר מ"כסיל לא יבין את זאת" ל"גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך" (תהילים) – מעבר שעמוק בתוכנו, אליו אנחנו מוכוונים רק בדרך כנראה עלינו לעבור כמה משברים, עד שנגלה זאת החכמה בעצמנו מרצוננו ומתוך בחירתנו החופשית.

    אפשר להחיש את התהליך להגיע לזאת החכמה : וזה לא משנה מה המניע או אינטרס,

    השורה התחתונה שלבסוף יתגלו תשובות לכל השאלות וכל ייהפך לרצון האחד,העליון,הטהור והלא משתנה הזה, והוא הקשר והאחדות עם הנותן,גמר "המחבואים" ובו ורק בו מושג "תענוג הנצח".

  3. אני חייב להודות לך כבוד הרב …
    על הזמן והכל שאתה משקיע , אני מודה לך
    אין לי מושג מה הייתי עושה בלי זה תודה ..

  4. שלום רב
    לדעתי המדע קיים ללא תלות באדם.
    הוא קיים בקוסמוס (ובאינסופיות). האדם אומנם חסר יכולת להגיד ברגע מסויים כי יש לו את המדע האוניברסלי היחיד (עקב היותו אדם "מתפתח" ולא "מפותח")
    אך לדעתי אין זה אומר כי המדע האוניברסלי איננו קיים…

    ומכאן באה שאלתי:
    האם כוונת כבוד הרב היתה שהעולם משתנה( ללא תלות באדם) או שהכוונה היתה שראי העולם בעיני האדם משתנה?
    כלומר האם העולם היה "משתנה" ללא קיום האדם?

    תודה מראש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest