בבל, אז והיום

פעם בתקופת בבל העתיקה האנושות הייתה מאוחדת. באותו זמן חי איש חכם שבהתחלה עסק בבניית פסלים. העיסוק הזה לא היה פשוט ולכן דרש חוכמה רבה. לאיש הזה קראו אברהם. במשך הזמן הוא עזב את הפסלים, יצא מבבל ולקח איתו את אלה שהצליח לעורר.

הוא אסף את האנשים האלה לאחד שלם וקרא להם "ישראל", שמשמעו "ישר-אל", כי הוא הביא אותם ישר אל הבורא, כלומר לתכונת ההשפעה והאהבה.

קבוצת אברהם המשיכה לגדול עד שתיקנה את עצמה לגמרי והתחברה בצורה פנימית בדרגה של בית המקדש הראשון – "מוחין דחיה".

לאחר מכן התחילה השבירה שנגרמה על ידי השורשים העליונים והקבוצה איבדה את כל מה שהשיגה. אז היא התפזרה בין האומות, התערבבה ביניהן והשפיעה עליהן.

את תוצאת ההשפעה הזאת אנו רואים במדע ובפילוסופיה, וכמו כן בתחומים אחרים. בעתיד עוד יתגלה שהכול נבע מהחוכמה שהייתה טמונה בקבוצת אברהם. תוך כדי ההתפזרות על פני האדמה האנשים האלה נתנו לעולם את מה שהיה להם והניצוצות שלהם הגיעו לכל פינה.

לאחר מכן קרה דבר די מוזר, בכל מקום התחיל להתעורר האור העליון. כבר לא היה קיים כלי ישראל עצמו מפני שהוא נשבר ורסיסים ממנו התפזרו בכל העמים, אמנם האור ירד למטה יותר ויותר והתחיל להתקרב לכלים השבורים האלה.

ואז מכיוון שהם היו הפוכים ממנו הם הרגישו רע, חשו איומים מכיוונים שונים. למשל היום צצה בעיה עם ההספקה, רואים באופק את המלחמה, מקומית ועולמית, המשבר הכלכלי מחריף, אסונות הטבע נהיו שכיחים יותר. הבעיות מתרבות וכבר נכנסו לאופנה הדיבורים על סוף ההיסטוריה האנושית.

כך שכל העניין הוא ב"אורות" המתקרבים ל"כלים" שמתחילים להרגיש את ההפכיות שלהם כלפי ה"אורות".

בנוסף, בעולם מתחילים כבר להתעורר חלקים מיוחדים שרצונם מכוון לאור. "בשביל מה ולמה אנחנו חיים?" – הם שואלים. "מהו מקור החיים? מה מטרתם?", כמו בשדה מגנטי הם נמשכים ומתקרבים אחד לשני מכיוון שכך האור פועל עליהם. ואז הם יוצרים ביניהם רשת שקשורה עם הרשת של הנשמות המתוקנות שכבר התחברו בעבר.

כתוצאה מכך, ישנן שתי רשתות:

• המקובלים של כל הדורות, כלומר, הרצונות בעלי "מסך" שממשיכים את התיקון בדרגה שלהם.

• הרצונות, הכלים שלנו שעדיין ללא "מסך" אך מכוונים למעלה ועוברים את תקופת ההכנה. כל זה מערכת אחת ששואפת להידמות לאור שבו המקובלים פועלים במודעות ואנחנו עדיין לא.

וישנם גם כלים שעוד "ישנים" ושייכים להתעוררות הקודמת, להתעלות הראשונה שנמשכה עד חורבן בית המקדש. הם נקראים "עם ישראל" (יהודים). אלה לא המקובלים ולא ה"נקודות שבלב" שהתעוררו ובעקבות התערבבותם הן נוצצות בחברים שלנו בכל העולם.

כך בבל מתחילה לקבל צורה חדשה. קודם כל, איפה שהאנשים לא יתעוררו, זה ברור שהם שואפים לחיבור וחייבים לגלות בסביבה שלהם את הבורא. זהו הרצון שלהם, צריך רק לברר אותו ולסדר את הקשר הדדי.

מצד שני, אנחנו רואים את אלה שפעם השיגו את הדרגה הרוחנית. הם נשברו, נפלו מהדרגה של אהבת אחים לשנאת חינם והתפזרו בין העמים. גם אם היום הם מתאספים יחד הם בכל זאת לא מרגישים את ההתעוררות הרוחנית. למרות זאת, הם חייבים לתקן את עצמם מפני שבהם כבר ישנן "רשימות", "תוויות" של המצבים הקודמים. ה"רשימות" האלו בינתיים שותקות, ישנות – ועלינו להעיר אותן.

ובכן ישנו מעגל פנימי של אלה שמתעוררים (*), וגם מעגל חיצוני של אלה שעדיין ישנים אך חייבים להתעורר ולהתחיל בתיקון (עם ישראל, יהודים). אם הראשונים מהווים "ישראל" בפועל, השניים הם "ישראל מלידה" ברמה הגשמית ולא הרוחנית.

וכל השאר שייכים לסוג "אומות העולם" וגם בהם נכללים ניצוצות רוחניים בזכות ההתערבבות עם ישראל שבמיוחד בשביל זה נשבר ויצא לגלות.

מכאן נובע סדר התיקון. ללא ספק, קודם צריך לתקן את אלה שעם "נקודה שבלב" (1). לאחר מכן, את העם היהודי (2) ואחר כך את כל "אומות העולם" (3). אחרי זה יגיע הזמן לתיקון של בבל השלמה (4).

מתוך השיעור על עיתון "האומה", 15.08.12

ידיעות קודמות בנושא:
בצק האגו מוכן לאפיה
לא ניתן לשנות את מסלול האור
ישראל והבבלים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest