דף הבית / כללי / באיזה ספרים להתחיל את לימוד הקבלה?

באיזה ספרים להתחיל את לימוד הקבלה?

באיזה ספרים להתחיל את לימוד הקבלה?
שאלה:
אני עוקבת אחרי ההרצאות שלך בערוץ קארמה (בכבלים). בנוסף לכך, קראתי את הספרים שלך: "חוויה ושמה קבלה", "הספר הפתוח", "מגדל בבל, הקומה האחרונה". שאלתי היא: איזה ספר מומלץ על ידיך להתחלת לימוד רציני של הקבלה?

תשובה: הספרים מתחדשים בכל עת, כדאי להתעדכן באתר בו מופיע הסבר מפורט על כל ספר. מלבד זאת, אפשר לקבל פרטים בטלפון 1-700-509-209.

ובאשר אלייך, ספרים עיקריים ללימוד רציני של הקבלה הם:
קבלה למתחיל, ספר בו ריכזנו את כתביו העיקריים של בעל הסולם וכמה מאמרים של הרב"ש, וממנו אנו לומדים בעצמנו מדי בוקר בבני ברוך. בנוסף, כדאי גם ללמוד מספרים בהם מובאים כתבי המקור בתוספת ביאור כמו חכמת הקבלה ע"פ בעל הסולם, חכמת הקבלה בזמנינו. הסבר על מבנה העולמות העליונים תוכלי למצוא בחלקו השני של הספר מסע לעולם עליון, בתוספת שרטוטים.

רצוני להוסיף, כי עבור מי שמעוניין בלימוד מסודר של חכמת הקבלה – אין טוב יותר מאשר לימוד בקמפוס קבלה, אחת לשבוע. השבוע התחיל קורס חדש וניתן עדיין להצטרף – שיהיה בהצלחה לכולם!

והנה גם אנימציה קצרה על קמפוס קבלה, שהכין אלכס מוחין מהקבוצה הצעירה שלומדת בבני ברוך.

לחצו לצפייה בסרטון

7 comments

  1. אנימציה נפלאה! ממש מעורר חשק להצטרף לקמפוס!

  2. איילת גת

    אני רוצה את הבורא- משמע אני קיים!

  3. זהר לך לך/לברית מילה אות תנב – תנה

    תנב) פתח ר' אבא וכו': פתח ר"א ואמר. ב] אשירה נא לידידי שירת דודי לכרמו וגו'. מקראות אלו יש להסתכל בהם, למה כתוב שירה, תוכחה היה צריך לכתוב כי דברי תוכחה הם לישראל. ועוד, כתוב, לידידי לדודי היה צריך לכתוב כמו שכתוב שירת דודי לכרמו, ועוד, כתוב, כרם היה לידידי, בקרן בן שמן, הסתכלתי בכל התורה, ולא מצאתי מקום, שיהיה נקרא קרן בן שמן.

    ב] (ישעיה ה)

     תנג) אלא הני וכו': ומשיב. אלא מקראות אלו בארו אותם החברים באופנים שונים וכולם יפים, וכן הוא. אבל אשירה נא לידידי, זה יצחק, שהיה ידיד ונקרא ידיד מטרם שיצא לעולם. דהיינו שאנו אומרים עליו, אשר קדש ידיד מבטן.

    תנד) אמאי ידיד וכו': ושואל, למה נקרא יצחק ידיד. ואומר, כי למדנו אהבה גדולה היה להקב"ה אל יצחק, שלא נעשה, עד שנימול אברהם אבינו, ונקרא תמים, כי אז נאמר לו, והיה תמים, ונתוסף ה' לשמו להשלמה, וכן לשרה ניתן ה' זו. שהוא נקרא אברהם, והיא שרה.

    תנה) הכא אית וכו': כאן יש להסתכל. ה' שנתנה לשרה, נכון הוא, אבל לאברהם, למה ניתנה לו ה' ולא י', י' היה צריך להתוסף בשמו, כי הוא זכר. ובחינת י' שייך לזכר, ובחינת ה' שייכת לנקבה. ומשיב אלא סוד עליון הוא סתום בגוון. אברהם עלה למעלה ולקח סוד מה"א עליונה, בינה, שהיא עולם הזכר. כי ה"א עליונה וה"א תחתונה, שבשם הויה, זו תלויה בזכר, דהיינו ה' ראשונה, וזו תלויה בנקבה. דהיינו ה' אחרונה. וה' שלקח אברהם, היא ה' ראשונה שהיא זכר דהיינו בינה.

  4. זהר לך לך/ לברית מילה/ אות תסט

    תסט) ומאן דקריב בריה וכו': ומי שהקריב את בנו לקרבן הזה. של ברית מילה הוא מכניסו בשם הקדוש. ועל אות הזה מתקיימים שמים וארץ. שכתוב ב] אם לא בריתי וגו'. ובעל שמחה הזה זכה לכל, וזכה לראות את הקב"ה פנים בפנים ביום הזה.

    ב] (ירמיה לא)

  5. יופי של אנימציה !!!!!!!

  6. מדהים איזו אנימציה שחבל על הזמן כל הכבוד לאלקס מוחין מהקבוצה הצעירה שפשוט עשה לי את הבוקר!!!

  7. אני חייב להזכיר את סדרת הספרים:

    שיחות על שלבי הסולם !!

    כל הספר הוא שיעורים שהעביר הרב

    כולל שאלות ותשובות של תלמידים !

    הנאה מובטחת !

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest