דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / את מי להעדיף: עשירים או עניים?

את מי להעדיף: עשירים או עניים?

שאלה: בזמן ההכנה של אחד הפרויקטים בהפצה אני הרגשתי אהדה (אמפתיה) ומשיכה חזקה מאוד לשכבות אוכלוסייה עניות, אבל האגו שלי אומר לי לעבוד עם אנשים יותר עשירים ובעלי השפעה רבה יותר. אני התבלבלתי ולא יודעת מהי האמת.

תשובתי: צריך לעבוד לא עם אלה שעשירים או עניים, אלא עם אלה שרוצים יותר לשמוע על מה אנחנו מדברים. ככלל, העניים רוצים את זה יותר. לכן אני ממליץ להתחיל לעבוד בקרב אנשים פשוטים.

בינתיים אני לא רואה שום אפשרות לעבוד עם אלה שהם עמידים ומשגשגים. רק יחידים מהם מוכנים איך שהוא להקשיב לנו, כי העושר מעוור ומטמטם את האדם. האגו אינו מאפשר להם להתנתק מהחיים הטובים, זה ממלא ומרדים את האנשים.

אני סבור, שהשכבות הנמוכות של האוכלוסייה, שמתחילות עכשיו להרגיש בעוצמה רבה את המשבר, מהוות את אותה הקרקע שבה אנחנו יכולים לגדל בעָם את החינוך האינטגרלי ואת חכמת הקבלה. אנחנו צריכים לפנות דווקא אליהם, מפני שיש לנו פתרון לבעיית המשבר.

ומה יש לפתור לאדם עשיר: האם הוא הרוויח בשנה עשרה מיליון או חמישה מיליון דולר? ודאי שהוא נעצב ודואג אם הוא מרוויח פחות, אבל אלה הן לא אותן הדאגות שעליהן ניתן לתת תשובה, מפני שבשיטה שלנו בתת מודע מדובר על כך, שהאדם צריך להסתפק בצריכה הגיונית ולא יותר מזה.

ולאנשים עשירים יש צורך גדול מאוד ברווחים גדולים העולים על ההכרחיות. השיטה שלנו מלכתחילה מדברת על כך, שלאדם לא דרוש שום דבר יותר חוץ מחיבור, שבו הוא ירגיש את המקור העליון של התענוג, גילוי הבורא. העשיר מייד ישאל: "ומה עם המיליונים שלי?". ומי שאין לו מה לאבד ולהפסיד, ישתוקק רק למקור העליון מבלי להביט לאחור.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 23.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע משבר עולמי
מתי האנושות סוף סוף תשמע אותנו?
למטה ירצו, למעלה יוכלו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest