דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / את כל התשובות נותן האור

את כל התשובות נותן האור

laitman_2009-05-28_8354_70.jpg

שאלה: על מה כדאי לנו לחשוב בזמן הקריאה בספר הזוהר כדי לתפוס אותו ביתר רגישות?

תשובתי: בעיקרון, אין לי תשובות לאף אחת מהשאלות שלכם, מאחר ואת כל התשובות נותן האור המחזיר למוטב. אני רק צריך להשתדל לכוון אתכם אל האור הזה.

אם שואלים אותי על הרגשה: "איפה היא נמצאת, ואיפה לא?" ועל השׂכל: "מתי לנצל אותו ומתי לא?" אין לי תשובות לשאלות האלה וגם לא צריכות להיות תשובות לכך. התשובה להכל היא התגלות האור בתוך כל אדם ואדם, גילוי המצב המתוקן של כל אחד.

האדם צריך לדאוג רק לדבר אחד, האם אני מכוון את עצמי לאור המחזיר למוטב כדי שהוא יאיר עליי? אין לי צורך לחשוב מעבר לכך. לכן לדוגמא בעל הסולם לעג לאותם מקובלים ירושלמיים אשר ידעו בעל פה את ספר הזוהר אך שללו את מהותו הפנימית.

הדבר היחיד שאנו צריכים להחזיק בזיכרוננו זה את העקרונות המרכזיים של חכמת הקבלה, הם אלה המכוונים את האדם להשפיע ונותנים לו פירוש רוחני נכון למילים. הם מציבים מול האדם מטרה וכיוון לשאוף אליהם. אם האדם לומד נכון הוא מקבל תשובות לכל השאלות, הן בהרגשה והן בשכל, איתן הוא יכול ולהתקדם ולהבין את המתרחש.

עכשיו אנחנו לומדים את ספר הזוהר בצורה די אינטנסיבית. לכן אדם שמשתדל להכין את עצמו לפני השיעור ולהשתתף בו בצורה רצינית, חייב להרגיש בתוכו תוך זמן קצר שינויים איכותיים – כיצד הוא נעשה רגיש בקשריו עם האחרים, כיצד יחסו לסביבה משתנה וכך ישתנה גם יחסו ללימוד, לתכונת ההשפעה ולבורא. האדם חייב להיות רגיש, בכדי לדעת להבדיל מה מועיל להתקדמותו הרוחנית ומה לא. עלינו להתמקד רק בכוונה, מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג מהלימוד ומה הלימוד צריך לתת לנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 11.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כיצד לכוון עצמי אל האור?
עולמו של ספר הזוהר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest