דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / את הגורל הזה אפשר לשנות

את הגורל הזה אפשר לשנות

פורים 2015 בפתח, ומה השתנה מאז ימי המגילה ועד היום? כלום! "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו, והקב"ה מצילנו מידם", וגם היום אנחנו זקוקים להצלה שלו…

בכל רחבי העולם, ובפרט באירופה, הולכים וגואים גלי האנטישמיות ונותנים לנו להרגיש בהם טוב טוב… מתנפצים לעברנו בעוצמה. למה? פשוט מאוד! כי אנחנו מפורדים ולא מקושרים בינינו, כל אחד לעצמו… כמו שאמר המן למלך אחשוורוש: "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים", ומכיוון שהעם הזה מפוזר על פני 127 מדינות, אפשר להשמיד אותו לגמרי.

לאורך ההיסטוריה היהודים תמיד היו זרים, לכולם נוח לשנוא אותנו. חשבון נפש פשוט הביא את המן להבין שאין לו כל צורך בצרה הזו, מוטב לחסל את היהודים, ויפה שעה אחת קודם.

עושה רושם שפור דומה נפל עלינו גם באירופה של ימינו. אז אמנם יש כמה עיתונאים באירופה שמגנים את היחס השלילי כלפי היהודים, אבל האמת היא שאירופה יושבת בצד ומחכה שהטרוריסטים האיסלאמיסטיים יעשו את העבודה וינקו את היבשת מהיהודים, או במילים קצת יותר בוטות, יסיימו את מה שהיטלר התחיל לפני שבעים שנה.

אז בבבל תחת אותו איום ממשי קם מרדכי היהודי, גדול הדור של אותה התקופה, ורצה לזעוק לכל היהודים להתחבר. רצה, אבל לא עשה זאת. למה? כי הוא חשב שאף יהודי לא יקשיב לו… לכן הוא פנה לבת דודו היהודייה, אסתר המלכה, אחת מנשותיו של המלך אחשוורוש, וגייס אותה למשימה. היא ענתה לו בשיא הפשטות, לך אל היהודים ותאחד אותם. תדאג שכולם יחד יעשו פעולה מחברת – יצומו ויתפללו במשך שלושה ימים.

רק כאשר הם יתקהלו וירגישו כולם כאחד, מכוח היחד, הכוח של אותו חיבור, אוכל לפנות לבעלי ולומר לו שהמזימה של המן היא לא בסדר. החיבור הזה של כל היהודים יגרום לו לשמוע בקולי. הרי כשעם ישראל מתחבר – הבורא מתקרב ונוכח, וכשהעם מפוזר – הבורא מתרחק ונחבא.

וכך היה. מרדכי הלך אל העם והתחיל לזעוק ולבכות ולהנחות את היהודים לחיבור. מרוב פחד פצח העם בצום ובתפילה. כעת, כשכל היהודים התגבשו יחד, פנה מרדכי אל המלך אחשוורוש וסיפר לו על תחבולתו של המן ואיך שיקר לו בדבר הצורך בהשמדתם של היהודים שגורמים למלך אחשוורוש לצרות ולבעיות. מאחר שמרדכי הצטייד בכוח החיבור של העם, המלך אחשוורוש הקשיב לדבריו רוב קשב, "חמתו בערה בו" על המן ומזימתו והוא ציווה לתלות את המן על העץ – אותו העץ שעליו תכנן המן לתלות את מרדכי.

בזכות אותו חיבור בינינו ניצלנו מהשמדה וחזרנו לארץ ישראל לקראת בניית בית המקדש השני.

וזה בדיוק מה שעלינו לעשות גם עכשיו – להתחבר בינינו, כי רק הכוח שייווצר מהיחד יאפשר לנו להיחלץ מכל הצרות והבעיות. ולא רק שנשרוד אלא שנוביל לשיקום של אירופה כולה. ההיסטוריה מלמדת שברגע שהיהודים עוזבים מקום מסוים, הוא נחרב. הבעיה היא שבזמן שאנחנו מפוזרים השנאה כלפינו חזקה יותר מהפחד מחורבן שיבוא כשננטוש. השנאה מעוורת את עיניהם של האירופאים, לא אכפת להם מה יקרה אם ישמידו את היהודים. הם לא מבינים שאחר כך יהיה רע גם להם…

שנאת האנטישמים רק מצביעה על היותנו "העם הנבחר", לכן חשוב כל כך שיהודי אירופה יפנימו שהחיבור בינינו הוא ההצלה. זה לא סתם שאנחנו מפוזרים ברחבי העולם, אנחנו הדבק שיכול לחלחל בין כל העמים ולקשור ביניהם בצורה יפה וטובה. הייעוד שלנו הוא לאחד בין כל חברי האנושות עד שנהיה כולנו כמשפחה אחת. אלא שכדי להיות דבק טוב ומועיל עלינו להיות מחוברים בינינו תחילה. בעזרת האיחוד בינינו, ורק בעזרתו, נשנה את פני ההיסטוריה וניצור שלום עולמי. בסוף הסיפור כל אומות העולם יכבדו ויעריכו אותנו.

אם יש בך שאלה בוערת, בכל יום ראשון בשעה 20:00 הרב לייטמן עונה על שאלות המאזינים ברדיו 103FM.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest