דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / את האמת תקנה ואל תמכור!

את האמת תקנה ואל תמכור!

שאלה: כתוב: "לפום צערא אגרא". אבל מדוע צריך לסבול ולהיות בצער, האם עובד ה' לא צריך לשמוח?

תשובתי: אני לא רואה שהתלמידים נמצאים כל הזמן בשמחה, שכאילו מרגישים את עצמם נמצאים בחתונה עם הבורא. אנחנו פועלים נגד הרצון לקבל שלנו, והעבודה הזאת דורשת יגיעה רבה, בלכוון כל הזמן את עצמנו לחיבור, לביטול של האגו שלנו, לכוונות לא לחשוב על עצמנו.

אנחנו נאלצים לתת יגיעה מבלי שמקבלים שום פיצוי באותו הרצון האגואיסטי שאיתו עבדנו. אבל אני נתתי יגיעה, שׂרפתי קלוריות, וגם הגוף וגם הנפש דורשים עבור זה מילויים. ואילו אני לא מקבל שום דבר, אז איך הגוף שלי יכול להמשיך לעבוד ללא פיצוי כלשהו? הרי זו מכונה, גם פיזיולוגית וגם נפשית, שחייבת לקבל מילוי, חומר דלק.

אומרים, שאני אקבל מילוי, אם רק אבקש הזדמנות לעבוד ללא המילוי. אבל אני בכל זאת רוצה לקבל משהו לעצמי, ולכן היגיעה שלי מלווה בצער. כי אני כל פעם נאלץ לוותר על האגו שלי, לוותר על השכר שלי, אני צריך לחשוב על מישהו אחר במקום על עצמי.

אני רואה שאני לא מסוגל לעשות את זה, לכן אני פונה לבורא. אבל עד שאני אפנה אליו ועד שהוא יענה לי, אני אצטרך לעבור דרך מצב לא משמח ולא נעים… וזוהי תקופה די קשה.

בהתחלה, כאשר האדם רק מגיע, הוא שמח ומוכן להפוך הרים, לעשות הכול. אבל אחר כך אנחנו פתאום רואים שהוא נעלם ופחות ופחות רואים אותו. במקום לשבת בשורות הראשונות, הוא מתרחק יותר ויותר, ומתקרב בהדרגה ליציאה, עד שנעלם לגמרי.

נאמר: "אלף נכנסים לחדר, אחד יוצא להוראה". בזמננו זה לא אחד, אלא הרבה יותר, אבל בכל זאת העיקרון הזה עדיין תקף. נשאר מי שיכול לוותר על הכול ולומר, שלא אכפת לו מה יקרה איתו, אבל אין אמת אחרת, ולכן הוא נמצא כאן! זה נקרא "אמת תקנה ואל תמכור!". אבל אין הרבה אנשים כאלה, זה תלוי ברצון של האדם, ב"נקודה שבלב" שהבורא נתן.

או שהאדם יכול להתפלל לבורא ולבקש, על אף שזה קשה מאוד ולא פשוט. אם האדם לא קיבל מלידה את הרצון לקבל, את ה"נקודה שבלב" המספקת כדי להביאו למטרת הבריאה, אז בכל זאת קיימת אפשרות, אפילו עם "נקודה שבלב" חלשה לפנות עם תפילה חזקה כדי לקבל חיזוק. כאילו שהוא קופץ מדור לדור, מגלגול לגלגול.

מה שהיה מגיע לך לקבל בהתאם לתוכנית הכללית בעוד כמה גלגולים, בכך שאתה חוזר לעולם הזה, חי וסובל בו, מת ושוב חוזר, אתה יכול לקבל ישר עכשיו על ידי מאמץ גדול של הבקשה, אתה יכול כאילו לקבל קפיצה בזמן.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 27.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כמו ציפור שנושאת הכול אל הקן
שכר עבור הנאמנות
התשלום יהיה על פי הדין

One comment

  1. שאלה לרב

    האם אפשר בבקשה להסביר בעניין "כוח הדיבור" ?
    לאחרונה שמעתי את הרב אומר שאם מישהו אומר משהו , זה יתקיים במציאות אלא אם כן יתקן את זה.
    מה הכוונה ? כיצד מתקנים את מה שכבר נאמר ?

    אנשים אומרים דברים רעים לאחרים כל הזמן, אפילו בלי לשים לב. אם מישהו אמר למישהו אחר שהוא עתיד להיכשל במשהו, האם בהכרח הוא לא יצליח, כי האחר אמר כך ? אם כך הדבר, בשביל מה בכלל לנסות לעשות דברים ?

    כיצד מתקנים אם מישהו אמר לך דבר רע , כיצד להתעלם מימה שאמר ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest