דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתם ניצבים היום כולכם

אתם ניצבים היום כולכם

ישראל, זו דרגה גבוהה. כל אדם שנעתק מהאינטרס הגשמי ומכוון את עצמו רק לדבקות עם הבורא, עם כוח ההשפעה, בהתאם לחוק השתוות הצורה, ורק לזה מקדיש כל רגע, הוא זה שנקרא "ישר-אל" (ישר אל הבורא), ישראל.

אחד השלבים של הדרך הזאת, זה כריתת "ברית", כאשר האדם כולל בתוכו את הזולת, את האחרים, שגם כן נקראים "ישראל". פעם הם כבר היו מחוברים, אבל ביניהם נכנס הרצון לקבל, היצר הרע, והפריד ביניהם. ועכשיו, אף על פי שהם מגלים אותו, הם בכל זאת, עובדים על החיבור שלהם, כדי שעל ידי השגתו, יוכלו להגיש לבורא כלי לקבלת תענוג.

מטרת הבריאה היא להיטיב לנבראיו. זוהי הפעולה מצד הבורא, אז למה זה הוצב כתנאי לנברא? מפני שהנברא צריך להביא את עצמו לכזה מצב, כדי לאפשר לבורא להיטיב.

לכן העבודה שלנו היא בלגלות את הכלי הזה לקבלת התענוג. והתענוג הוא בכך, כדי לאפשר לבורא להשפיע.

כמו שנאמר על הנס שהתרחש ליד הר סיני: "אתם ניצבים היום כולכם", כלומר מרגע זה והלאה אנחנו מקבלים את היכולת להתחבר, להיות ראויים לכך, שהכוח העליון יתלבש בנו. ומעתה אנחנו נקראים "העָם הנבחר", הכלי הכללי המשותף הזה נקרא "עָם ה'". והוא, הממלא את הכלי הזה בהתאם לחוק השתוות הצורה, ייקרא האלוקים שלך.

לכן קיים תנאי כזה: "אתם ניצבים היום כולכם", כלומר אנחנו כולנו צריכים להתאסף, כדי להפוך להיות כאיש אחד, כלי משותף אחד למימוש מטרת הבריאה, להיטיב לנבראיו.

נאמר: "וחנה העם תחת ההר", כלומר לאחר שהתגבר על כל ההרהורים ("הר", מסמל הרהורים), הוא משיג איחוד. כל רגע אנחנו חייבים לדאוג לחיבור הכללי שלנו, כדי שאף אחד מאיתנו לא ישכח את זה.

לשם כך חייבים להשיג ערבות הדדית אמיתית. דווקא זה מה שחסר לנו וזאת הסיבה, שבגללה אנחנו בינתיים לא הצלחנו בבניית הכלי המשותף. כל האשם הוא בחוסר ההשתתפות ההדדית, בחוסר הדאגה לכך, שכל חבר ידאג לחיבור של כולם לאחד, כדי שאנחנו נגיע ל"ניצבים כולכם".

מתוך ההכנה לשיעור, 03.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
המגן והחרב של הערבות
מלבים את הניצוץ על ידי הערבות
לממש את הפוטנציאל שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest