דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה – צל, אני – אור

אתה – צל, אני – אור

מדוע האור ברא אותנו מנוגדים לו, כמו צל על הרקע שלו? – העניין הוא שלא ניתן להשׂיג את האור בפני עצמו, רק מתוך הניגודיות שלו, כמו "יתרון האור מתוך חושך". כנבראים איננו מרגישים את התופעה עצמה, אלא מסוגלים רק לתפוס דבר אחד כנגד דבר שני: חמוץ – מתוק, קר – חם, וכולי. דווקא הקוטביות של התופעות מזמינה בנו הרגשות. לכן האור היה חייב לברוא אותנו בצורה של חושך, הפוכים אליו, ואחר כך לעזור לנו להשׂיג אותו מתוך החושך הזה. אז זה הופך להיות מובן, כיצד האור פועל ומשפיע עלינו.

הפעולה שלו מתגלה בשתי צורות: מצד אחד הוא מגדיל את הרצון שלי, ומהצד השני מזמין בו הרגשה של מי שפועל ומשפיע עליו. במקרה הראשון האור משפיע על ידי התענוגים, ובמקרה השני הוא כביכול עושׂה בינינו הכרה. וכך מתפתח הרצון שלי: הוא גדל עד לגודל מסוים, מתחיל לתפוס מי מפתח אותו. אחר כך גדל עוד יותר, ואני כבר מתחיל לחשוב על מה שיהיה איתי הלאה, כיצד להפוך להיות דומה לו, לרכוש את תכונותיו.

במילים אחרות, הרצון שלי לא רק גדל בכמות, אלא גדל גם באיכות, כך שהופך בסופו של דבר לרצון גדול מאוד. הגודל שלו הופך להיות שווה לתענוג המשפיע, והאיכות היא מה שאני רוצה, זה גם מה שרוצה האור.

מתוך התוכנית "קבלה למתחיל", 08.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
החיים המשותפים של האור והרצון
נשמה זה אחדות אור וחושך
אור וחושך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest