דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה לא רואה מה יצא לך מזה? – תתקן את המאזניים!

אתה לא רואה מה יצא לך מזה? – תתקן את המאזניים!

אני תמיד צריך לראות איך אני יכול ללכת נגד האגו שלי. אם אני פונה לקבוצה בצורה נכונה, אני קודם כל מרגיש דחייה. כמובן, לא מהקבוצה עצמה, אלא דחייה פנימית, בתוכי, כשאני מרגיש שאני לא רוצה להתחבר איתם, לא רוצה להגיע לישיבת החברים, לא רוצה לחבק אותם, ובכלל, לא רוצה לראות אותם. אבל אני עושה את כל זה מפני שכולם עושים זאת, ולא נעים לי.

אבל למעשה, כל זה נמאס עליי. אני רוצה לעזוב את הקבוצה ואת הלימודים, כי אני רואה שזה לא נותן לי שום דבר. וזה נכון, זה לא נותן לאגו שלי שום דבר! כשאני מתחיל לגלות את האמת, אני מתחיל לגלות שלא אקבל שום רווח עבור האגואיזם שלי.

ואחרי הגילוי הזה, רבים בורחים, מפני שהם אינם יכולים לראות את זה בצורה נכונה ולהבין שהם לא מקבלים שום דבר מהסביבה מפני שהם שוקלים את הדברים במאזניים אגואיסטיות. ודווקא במקום הזה הם צריכים להשלים קצת את היגיעה שלהם, למעלה מהדעת, ולמרות הכול להתחבר לסביבה ולפתוח את עצמם אליה, לדרוש ממנה התעוררות.

זאת הנקודה שממנה מתחילה העבודה הרוחנית שלנו, ודווקא בה כל הבורחים בורחים. ונשארים רק אלה שיש להם תפקיד מיוחד במערכת הכללית, או אלה שבאמת מסכימים להשלים את היגיעה שלהם. האדם בעצמו לא יודע בדיוק מה קורה איתו, אבל לאחר מכן הוא בכל זאת מגיע לחשבון נפש נכון.

לכן כתוב, שבמקום שהרשעים מוֹעדים, נופלים ונעלמים מהאופק, דווקא שם הצדיקים קמים, עולים והולכים קדימה.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 21.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך היחידה לשנות את עצמך
הבדיקה
אישור כניסה לעולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest