דף הבית / חינוך, ילדים / אתה כבר משתוקק לשילוב?

אתה כבר משתוקק לשילוב?

שאלה: מה זה חיבור שלילי, צורת קשר שלילית?

תשובתי: חיבור שלילי, זה כאשר אנחנו לא נמצאים באותה המידה של קשר הדדי, שכבר היינו צריכים לקיים בהתאם להתפתחות שלנו.

נניח, שלפי ההתפתחות שלנו אנחנו השגנו דרגה של עשר שנים (כמו אצל ילדים). ילדים בגיל כזה צריכים להתנהג בצורה מסוימת בבית, בבית הספר, ברחוב, במשחקים וכולי. בזה אנחנו בודקים את רמת ההתפתחות של הילד, לֵמה היא תואמת.

הטבע מציב לנו את אותם התנאים, עד כמה אתה היום כבר אינטגרלי בהתאם לאותם התנאים שהכוח המנהל האחד והיחיד מגלה לפניך, מגלה את עצמו בתוכנו. מתוך זה חייבים להבין, עד כמה אנחנו כבר צריכים להשתוקק לשילוב (לאינטגרציה).

מאיפה אנחנו יכולים למדוד את כל זה? מאותן הבעיות שאנחנו חווים בהשוואה לקיום הנוח. ולא צריך שום דבר יותר. אם היינו רואים את כל הבעיות כנובעות מחוסר החיבור וההתאמה, והיינו מתחילים לחשוב איך אנחנו צריכים להתחבר כדי לפתור את כל הבעיות האלה, אז היינו רואים שנמצאים במצב נוראי ומבולבל ולא יכולים לקבוע שום דבר, נעצמות לנו העיניים, הידיים נופלות מתוך אפיסת כוחות ואיננו יכולים לעשות דבר.

אז, היינו פונים לכוח האחד והיחיד של הטבע, שיוצר את כל התמונה הזאת, את התנועה הבלתי פוסקת שלה. היינו נאלצים לפנות אליו לצורך התיקון העצמי, לצורך החיבור, כדי ללמוד, לראות בפועל באיזו צורה להיות מתואמים זה עם זה.

דווקא החינוך האינטגרלי מגלה לנו באיזה אופן אנחנו יכולים להתחיל לעשות את זה, מה גם, שהוא פועל לפי חוקים פשוטים מאוד שכבר מתחילים להופיע היום, להתגלות בחברה האנושית.

מתוך התוכנית "בנייה של סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שגלגלי השיניים לא יחרקו ולא ישברו
הבחירה מוטלת על האנושות
סימני התנועה לאינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest