דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה הרי רצית את זה בעצמך

אתה הרי רצית את זה בעצמך

laitman_2010-03-15_5705_us-70.jpg

"תלמוד עשר הספירות", חלק א', הסתכלות פנימית, סעיף י"ד: "צמצום, פירושו, שהמלכות דא"ס מיעטה הרצון לקבל שבה, ואז נעלם האור, כי אין אור בלי כלי. …שכבר נודע, שהאור תלוי ברצון, והרצון, הוא המקום של האור. כי אין כפיה ברוחניות".

אין כפיה ברוחניות! זה אומר, שאם הנברא רוצה איזשהו מצב, אז הוא יתממש. לכן, אנחנו תמיד נמצאים במצב שתואם לרצון שלנו, ואת מה שרצינו, זה מה שמקבלים. זה שהאור אינו משפיע עלינו (בהתאם לרצון שלנו), וכתוצאה מזה אנחנו מרגישים את עצמנו אומללים, אז זו כבר תוצאה מההחלטה שלנו עצמנו.

איזה רצון שאתה רוצה לממש, שָם אתה נמצא. הבורא אינו מתערב ברצונות שלנו ולא משנה אותם ללא הבקשה שלנו. וזה אומר, שאין כפיה ברוחניות.

זה רגע מאוד דק. לאחר צמצום א' מלכות דאין סוף הופכת להיות בעצמה אחראית לרצונות שלה. איך שהיא תרצה, כך זה יהיה. האור מגיע בהתאם לרצון שלה, ומזה מלכות מרגישה את עצמה טוב או רע יותר. אך כל זה, תוצאה מהרצון העצמי שלה. ומעל לרצון, אין כפיה ברוחניות. רוצה רצון אחר, בבקשה! האור העליון יבוא ויתקן אותך, ואז אתה תרגיש את עצמך אחרת: אולי טוב יותר ואולי רע יותר, אך רק כתוצאה מהרצון שלך.

קיימת מערכת של מדרגות רוחניות, כלומר דרגות יחסים בין האור והרצון. אם הרצון משתנה, אז בהתאם לזה, מתגלה בו אור אחֵר. לכן, מצד הבורא אף פעם אין כפיה, הוא אינו משנה את הרצונות שלנו ללא ידיעתנו, מבלי שנראה וללא הבקשה שלנו. אנחנו חייבים לבקש ממנו!

בהתאם לרצון שלנו, אנחנו מרגישים את האור. ואם אנחנו לא מרגישים אותו, אז אנחנו לא מרוצים, ולכן מחליפים את הרצון שלנו. אך אנחנו הם אלה שצריכים לשנותו, הבורא בכלל לא נוגע ברצון שלנו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 16.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
המנוע הנצחי של הבריאה
על מה מענישים ברוחניות
איפה ה"אני" האמיתי?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest