דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתה אחראי על כל הבריאה

אתה אחראי על כל הבריאה

התיקון הראשון של הרצון נקרא להשפיע בכוונה על מנת להשפיע. זה אומר, שאני מצמצם את השימוש ברצון שלי, מאחר והוא אגואיסטי למען עצמי, אינני רוצה לגרום רע לאחרים, כמו שנאמר: "מה ששׂנוא עליך, אל תעשׂה לחברך!". אך אפילו בשימוש המוגבל של הרצון האגואיסטי הזה כלוא תיקון, כי הרי אני לא סתם עוצר את עצמי מלעשות מעשים רעים. ואם תהיה לי הזדמנות לגנוב ואף אחד לא ידע על זה, אז מה יעצור בעדי?

אינני צריך להתנתק סתם מכל הרצונות, כאילו שהם אינם קיימים. התיקון הולך עוד יותר הלאה – אני חייב להרגיש, איזה נזק אני גורם לזולת, כיצד הוא יסבול! דווקא הרגשת הסבל הזה מחייבת אותי לא לגנוב, כמו שנאמר: "מה ששׂנוא עליך, אל תעשה לחברך!". אני חדור מרצונות הזולת. תחילה הכרת הרע כאילו קושרת לי את הידיים כדי שלא אגנוב, אך אחר כך זה משחרר אותי ונותן לי את כל האפשרויות, תגנוב עד אין סוף כל מה ששייך לאחרים ואפילו מה ששייך לבורא! הכול מותר ולא יקרה לך דבר בעקבות זאת!

אך אני כבר מתחיל להרגיש את "צער השכינה", ייסורים זרים, כאילו שהייתי גונב, לוקח, הורג… וכאילו שהיו גונבים ממני, הורגים אותי. אני מרגיש בתוכי כאֵב זר, כאילו שהסיבה היא בי! אני כביכול הבורא ביחס אליהם, אשר בראתי את היצר הרע וכך בינינו נוצר הקשר. אני הופך להיות כביכול הבינה, האימא שמרגישה את כל הרצונות של ילדיה, ואת כל הרע שהיא גורמת להם אם היא לא דואגת להם, וכמו כן היא מבינה איזה טוב היא יכולה להביא להם, אם תדאג להם.

אחר כך מתגלה לנו השלב השני של התיקון: כיצד ניתן להשפיע לזולת. כאן האדם הופך לערוץ בין העולם לבורא. הוא מרגיש שרק הוא יכול להעביר להם את המילוי, וההעברה היא לא כדי לגנוב, אלא בזה שהוא אינו ממלא את הרצונות שלהם. זה כבר נקרא אהבה לזולת, כמו את עצמך. האדם צריך להרגיש דווקא על עצמו את שתי דרגות התיקון: "מה ששׂנוא עליך, אל תעשה לחברך" ו-"ואהבת לרעך כמוך".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
עד איזו מדרגה האדם צריך לעלות?
פגישה עם הבורא על גשר האהבה
מה זאת אהבה והשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest