דף הבית / כללי / "אתאיזם" – הדת של הטבע

"אתאיזם" – הדת של הטבע

הערה: מתברר שבעולם יש יותר ממיליארד "אתאיסטים", לקראת שנת 2060 מספרם יגדל ב- 35 מיליון ובהמשך המגמה רק תתגבר.

תשובתי: הסיבה העיקרית לכך היא שהאדם מתפתח. "אתאיזם" גם נקרא דת, דת ששייכת לטבע וזו לא כפירה. עבור האתאיסטים ה"א-לוהות" זו קידמה, טכנולוגיה, ממון וכולי. זו בכל זאת אמונה במשהו יותר "גבוה" מהאדם.

שאלה: מה היא אמונה אמתית?

תשובתי: אמונה אמתית היא גילוי של הכוח העליון. הכוח העליון מושג בצורה מוחשית ומוחלטת כך שניתן לאדם לעשות אנליזה וסינתזה בתוכו.

שאלה: האם זה מורגש?

תשובתי: מורגש באופן מלא לחלוטין, עד לאיחוד מלא של האדם עם הכוח העליון. כאשר הכוח "משתכן" בתוך האדם והופך להיות האדם עצמו, האדם מתמלא בכוח העליון והכוח הזה פועל בתוכו בהסכמתו, מתוך המאמץ שלו. תהליך זה מתואר בספרי חכמת הקבלה. "דת" אמתית יש רק אחת והיא חכמת הקבלה, חכמת גילוי הבורא והתקרבות אליו מרצון באופן מודע ועקבי, כלומר, התאמת עצמך לכוח העליון של הטבע. הכוח העליון הוא חסר גוף, הוא נצחי, אין בו שינויים ולא קיימים מצידו תנאים, אלא מטרתו אך ורק לגלות לאדם את האפשרות להתמזג אתו, להשיג את דרגתו.

שאלה: מה הן התכונות של הכוח העליון?

תשובתי: השפעה ואהבה מוחלטת.

שאלה: למה האדם לא נמשך להשגת תכונת השפעה?

תשובתי: מפני שזה מנוגד לטבע האנושי. כאשר לאדם יש "פיקדון", השתוקקות להשגת הכוח העליון בכל מחיר, והוא מרגיש שאין לו סיבה לחיות פרט לזה, אז הוא פועל לקראת השגת הכוח העליון מבלי להתחשב בדבר, הוא מוכן להקריב הכול.

אבל אם ההשתוקקות הזאת לא ניתנת לו מלמעלה, אז הוא קיים ברמה גשמית ומשרת את הגוף הבהמי שלו. וודאי שכולם צריכים לשרת את הגוף הבהמי אבל הוא קיים לצורך זה בלבד. במקרה זה הוא מכונה "בן אדם", כלומר חיה מפותחת מאוד שחיה ומתה, ושוב חיה ומתה, וכך עד שתתפתח בה השתוקקות להשגה, לדבקות ועלייה לבורא.

שאלה: האם זה הכרחי להתפתח?

תשובתי: ההתפתחות הכרחית לכל האנושות. בעקבות האנושות יעלה גם הטבע הדומם, הצומח והחי לדרגה הזאת. אנו מושכים אחרינו את כולם וכל הטבע נכלל בדרגה העליונה שנקראת "בורא".

שאלה: האם האדם הוא נזר הבריאה?

תשובתי: במקרה הזה כן.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 18.9.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest