דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אש התמיד של האחדות

אש התמיד של האחדות

שאלה: איך המורה שלך, הרב"ש, התייחס לחג החנוכה?

תשובתי: על חנוכה מדובר מעט מאוד. אנחנו קראנו קצת על החג מספרו של האר"י, "שער הכוונות".

העניין הוא, שהחג הזה לא נובע מהתורה עצמה. חנוכה מסמל מקרה טיפוסי, שמימי אברהם והלאה צריך כל הזמן לחזור על עצמו. הוא מסמל תיקונים חוזרים ונשנים שמחכים לנו בדרך הרוחנית.

אנחנו כל הזמן נמצאים במלחמה נגד האויבים האגואיסטיים הפנימיים שלנו, וכל הזמן צריכים להתחבר ולהתאחד בינינו כנגד הופעתם. אז בתוך החיבור שלנו מתרחש נס, הכוח העליון של האהבה.

שאלה: לכן אנחנו אומרים "חנו-כה", שמסמל "חנייה בדרך"?

תשובתי: חנייה בדרך, זה רק חצי מהתיקון של האגו, של הרצון לקבל, עד לדרגת השפעה. אבל אין לנו מה להשפיע, ולכן חנוכה מסמל עלייה מעל האגו. העלייה הזאת היא כמו להבה של נר, שמרצד מעל האגו.

השמן, שנספג על ידי הפתילה, מסמל את האגו שלנו, שצריך לתקנו בכזאת צורה, כדי שבניגוד לטבע שלנו הוא ייתן מתוך עצמו אור. זה קורה תחת לחץ פנימי, כאשר אנחנו הולכים להתחבר בינינו למרות האגו לכיוון של השפעה מלאה. וזוהי המהות של חג החנוכה.

באופן כזה, הבעירה של השמן מסמלת את הביטול שלנו אחד כלפי השני בחיבור בינינו. הפתילה, זה המאמץ המשותף להתחבר ולהתאחד שמצית את האש.

הנס הוא בזה, שמגיע האור שקושר את ה"מלכות" (הרצונות האגואיסטיים שלנו) עם "בינה" (תכונת השפעה). כעבור שמונה ימים (שמונה מדרגות) "מלכות" משיגה את תכונת ה"בינה" ומתחילה גדילה של אגו חדש, שאיתו אנחנו עובדים באותו הסגנון.

שאלה: כך או אחרת, בדרך של האור או בדרך של ייסורים, אנחנו צריכים להגיע למצב של אחדות. מה יקרה אז עם חג החנוכה?

תשובתי: כל החגים, חוץ מפורים, ייעלמו. בחנוכה אנחנו רק מתעלים מעל האגו, ואילו בפורים משתמשים בו כדי לעבוד בעל מנת להשפיע. כאן אנחנו משתמשים עד הסוף בכל האגו הקודם שלנו, שכולו עובד בהשפעה ואהבה. לכן מצב כזה כמו פורים הוא נצחי.

זהו מצב של שמחה עליונה, ש"בולעת" את כל המצבים האחרים ואת החגים התואמים להם, ולכן הם ייעלמו.

פורים, זהו החג הנעלה ביותר שמסמל את גמר התיקון של האנושות.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 17.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חנוכה: מעבר למשטר חדש
בשביל מה אני מדליק נר
בציפייה לנס!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest